W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku sprzedaż smartfonów była o 9,1 proc. większa w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Pomimo ponad 3-proc. spadku, na pozycji lidera znalazł się Samsung, z 20,7 proc. udziału w rynku. Mniej więcej na takim samym poziomie jak przed rokiem utrzymała się sprzedaż iPhone'ów drugiej w rankingu firmy Apple (13,7 proc. udz. w ryn.).
Za plecami tej dwójki bardzo dobrze radzą sobie producenci z Chin - Huawei, Oppo i Vivo. Ich łączny rynkowy udział w I kwartale sięgnął 24 proc., czyli o 7 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Z kolei biorąc pod uwagę systemy operacyjne w smartfonach, cały czas zdecydowanie prowadzi stworzony przez Google Android, który zdobył w I kwartale br. 86,1 proc. rynkowego udziału. To o 2 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej, podczas gdy zajmująca drugie miejsce platforma iOS od Apple straciła w tym samym czasie 1,1 pkt. proc. i zdobyła 13,7 proc. udziału w rynku.











