Sprzedaż tabletów w dół. W czołówce zyskuje tylko Huawei

W trzecim kwartale 2018 roku globalna sprzedaż tabletów zmalała rok do roku o 10 proc. Pozycję lidera rynku utrzymało Apple - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

km
km
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż tabletów w dół. W czołówce zyskuje tylko Huawei
Huawei MediaPad M1 8.0

W III kwartale bieżącego roku na świecie sprzedano 39,7 miliona tabletów, czyli o 10 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (44 mln).

Pozycję lidera utrzymało Apple, które zanotowało jednak spadek sprzedaży swoich urządzeń w ujęciu rocznym o 6 proc., z 10,3 miliona do 9,7 miliona sztuk. Pomimo tego udział w rynku firmy z Cupertino wzrósł z 23,5 proc. do 24,4 proc. Podobnie było w przypadku drugiego w rankingu Samsunga: 5-proc. spadek sprzedaży rok do roku (z 5,6 mln do 5,3 mln), ale wzrost rynkowego udziału (z 12,7 proc. do 13,4 proc.).

Jedyny producent w czołówce zestawienia, który może pochwalić się wzrostem sprzedaży, to Huawei. Chińska firma dostarczyła klientom 3,8 miliona swoich tabletów - o 0,6 miliona więcej niż rok wcześniej (+18 proc.). Dzięki temu jej udział w rynku zwiększył się z 7,3 proc. do 9,5 proc.

TOP 5 zamykają Lenovo i Amazon, z wyraźnymi spadkami sprzedaży rok do roku - odpowiednio o 22 proc. i 12 proc.

grafika

61 proc. tabletów sprzedanych w III kwartale br. stanowiły urządzenia pracujące pod kontrolą systemu Android. Ich sprzedaż co prawda w ujęciu kwartalnym wzrosła o 4 proc., ale rok do roku zmalała o 11 proc. (z 27,2 mln do 24,3 mln sztuk). Niemal 1/4 rynku (24 proc.) należała do platformy iOS firmy Apple, a 15 proc. do Windowsa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji