Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) w 2018 roku wyniosła 112 659 egz. Było to o 8,74 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Druga była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,53 proc. do 97 436 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 85 357 egz., po spadku o 11,83 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-dziennikow-2018-rok-fakt-gazeta-wyborcza,7171159301970049a ##
Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 44 215 egz., po spadku o 28,50 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca 2017 roku ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Czołową piątkę zamyka konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 18,13 proc. do 34 519 egz.
Z 7. na 6. lokatę awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem, wynoszącym 13,40 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 27 183 egz.
W grudniu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Gościa Niedzielnego”, wyniosła 123 415 egz., po spadku względem grudnia 2017 roku o 2,20 proc.

Podium uzupełniają: „Polityka” (101 877 egz.; w dół o 6,23 proc.) i „Newsweek Polska” (87 219 egz.; - 12,23 proc.).
Również i tutaj najwięcej - 21,76 proc. do 43 036 egz. - straciły „Sieci”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.











