W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym 2020 roku wyniosła 98 802 egz. Było to o 9,50 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 1,90 proc. do 91 758 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym br. wyniosła 67 280 egz., po spadku o 13,78 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-luty-2020-fakt-gazeta-wyborcza,7170723845527681a ##
Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 34 149 egz., po spadku o 15,35 proc. - największym w zestawieniu.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 8,41 proc. do 28 837 egz.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gosc-niedzielny-wraca-do-dystrybucji-koscielnej-zawiesza-20-diecezjalnych-dodatkow,7170718302684801a ##
Jak już informowaliśmy, z powodu firma PMPG Polskie Media pod koniec marca poinformowała o zamknięciu drukowanej wersji „Wprost”. Uzasadniła, że pandemia koronawirusa mocno ogranicza obecnie dystrybucję pisma, uniemożliwi organizację eventów opartych na jego marce, natomiast już po jej przeminięciu odrobienie strat i utraconych relacji biznesowych potrwałoby miesiące.
Nadal będzie działał serwis internetowy Wprost.pl, natomiast zespół redakcyjnych zostanie zmniejszony do kilkunastu osób. Z tygodnikiem żegna się jego redaktor naczelny Marcin Dzierżanowski.

„Wprost” został już też wycofany z Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, dane dla lutowych wydań tygodnika nie są już dostępne. Miesiac temu podawaliśmy informację, że w styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wyniosła 13 429 egz., tytuł miał najsłabsze wyniki sprzedaży w wśród wszystkich tygodników opinii objętych badaniem.
„Polityka” najwięcej zyskała w lutym

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnęła „Polityka”, której wynik zwiększył się o 1,85 proc.
Największy spadek, wynoszący 5,89 proc., też zanotowały tutaj „Sieci”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.











