„Wprost” i „Gazeta Polska” z największymi spadkami sprzedaży. „Gość Niedzielny” liderem w październiku

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w październiku br. był „Gość Niedzielny”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazły się „Wprost” i „Gazeta Polska”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku 2019 roku wyniosła 108 896 egz. Było to o 7,80 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,88 proc. do 92 827 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku br. wyniosła 71 491 egz., po spadku o 12,54 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tomasz-lis-w-szpitalu-stan-zdrowia-przede-mna-dluga-i-zmudna-rehabilitacja,7170794543269505a ##

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 38 092 egz., po spadku o 5,19 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 7,11 proc. do 30 242 egz.

Jedyny wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w październiku br. osiągnął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), którego wynik zwiększył się o 2,03 proc. do 26 958 egz. Tytuł ten w zestawieniu był szósty.

Z kolei największy w zestawieniu spadek zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wynik zmniejszył się o 18,88 proc. do 13 637 egz. Dziennik ten spadł z miejsca ósmego na dziewiąte. Od sierpnia naczelnym „Wprost” jest Marcin Dzierżanowski, który zastąpił Jacka Pochłopienia.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-pazdziernik-2019-przeglad-sportowy,7170800247277185a ##

Duży spadek odnotowała również „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 16,74 proc. do 20 952 egz.

grafika

W październiku br. w porównaniu do września br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Gość Niedzielny” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), którego wynik zwiększył się o 6,05 proc.

Największy spadek, wynoszący 7,72 proc., też zanotował tutaj „Wprost”.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"