Nowym liderem sprzedaży w segmencie tygodników opinii została „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca drugiego. Jej średnie rozpowszechnianie płatne razem w sierpniu 2020 roku wyniosło 95 226 egz. Było to o 2,04 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce spadł „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 90 404 egz., po spadku o 14,72 proc. - drugim największym w zestawieniu. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych, które w poprzedzających miesiącach z powodu pandemii COVID-19 mogły się odbywać przy ograniczonej liczbie wiernych.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik w sierpniu br. zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 8,95 proc. do 80 327 egz.
Dalej uplasowały się: „Sieci” (40 702 egz.; do góry o 3,88 proc.), „Tygodnik do Rzeczy” (28 434 egz.; spadek o 29,61 proc. - największy w zestawieniu), „Tygodnik Powszechny” (26 686 egz.; - 2,78 proc. -), „Gazeta Polska” (24 129 egz.; + 7,87 proc.) oraz „Przegląd” (14 497 egz.; - 8,14 proc.).
Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 218 225 egz. (w dół o 9,29 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-dziennikow-w-sierpniu-spadla-o-19-3-proc-do-466-tys-egzemplarzy,7170456516580993a ##











