Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement opracowane dla Wirtualnemedia.pl, kanał TVP Info, będący niezmiennie liderem zestawienia, zanotował w zeszłym miesiącu spadek średniej dobowej oglądalności względem września ub.r. o 17,1 proc. do 222 tys. widzów. Z kolei jego udział w rynku zmalał z 4,76 proc. do 4,16 proc.
Na drugim miejscu znalazł się najdłużej nadający polski kanał informacyjny, czyli TVN 24, który zanotował spadek wynoszący 15,5 proc. We wrześniu br. oglądało go średnio 167 tys. osób, a jego udział wynosił 3,12 proc. (rok wcześniej 3,51 proc.).
Kanał informacyjny Grupy TVN goni stacja Polsat News, najmłodszy gracz na rynku stacji newsowych, zajmujący pozycję trzecią. Kanał ten miał w dziewiątym miesiącu br. średnio 41 tys. widzów w każdej minucie, o 7,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział Polsat News poszedł do góry z 0,68 proc. do 0,77 proc.

Najwięcej straciła zajmująca czwartą lokatę Superstacja, której oglądalność zmalała o 18,3 proc. do 12 tys. widzów, a udział spadł o 0,04 pkt. proc.
W kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym miesiącu niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem tutaj było nie TVP Info, ale TVN 24 z wynikiem na poziomie 2,23 proc. po spadku o 0,39 pkt. proc. Kanał newsowy TVP znalazł się na pozycji drugiej z udziałem wynoszącym 2,12 proc. (spadek o 0,21 pkt. proc.), a trzeci był Polsat News (0,62 proc., wzrost o 0,09 pkt. proc.).
W segmencie stacji biznesowych wzrost ponownie odnotował kanał TVN CNBC. Średnia oglądalność minutowa tej stacji zwiększyła się w porównaniu do września ub.r. o 27,1 proc. do 3,2 tys. widzów, a jej udział wzrósł z 0,05 proc. do 0,06 proc.

Kolejny miesiąc z rzędu spadek dotknął natomiast konkurencyjną TV Biznes. W dziewiątym miesiącu br. jej średnia widownia zmalała o 15,7 proc. do poziomu ok. 1,2 tys. osób, a udział kanału utrzymał się na poziomie 0,02 proc.
Najpopularniejszą pozycją we wrześniu br. w TVP Info był “Raport z Polski” (1,22 mln widzów), w TVN 24 - “Debata wyborcza” poświęcona polityce zdrowotnej (680 tys.), a w Polsat News – "Rozmowa Wydarzeń" (310 tys.).











