Strategy Analytics: ponad 10-proc. wzrost sprzedaży komórek w IV kw.

W IV kwartale ubiegłego roku na całym świecie sprzedano 324,4 miliona telefonów komórkowych.

km / km / km
km / km / km
Udostępnij artykuł:

To o 10,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009 (293,8 mln) - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

Liderem była fińska Nokia z liczbą 126,9 miliona sprzedanych komórek i 39,1 proc. udziału w rynku. Wyprzedziła ona kolejno firmy Samsung (69,0 mln, 21,3 proc.), LG Electronics (33,9 mln, 10,5 proc.), Sony Ericsson (14,6 mln, 4,5 proc.) oraz Motorola (12,0 mln, 3,7 proc.). Pozostali producenci sprzedali w IV kwartale łącznie 68,0 mln urządzeń (21,0 proc. rynku).

Z kolei w całym 2009 roku na świecie sprzedano w sumie 1,13 miliarda komórek - o 3,9 proc. mniej niż w roku 2008 (1,18 mld). Najwięcej urządzeń sprzedali: Nokia (431,8 mln, 38,1 proc.), Samsung (227,3 mln, 20,1 proc.), LG Electronics (117,9 mln, 10,4 proc.), Sony Ericsson (57,0 mln, 5,0 proc.), Motorola (55,1 mln, 4,9 proc.), pozostali (łącznie 242,8 mln, 21,5 proc.).

Jednocześnie firma Strategy Analitycs przedstawiła prognozę, według której w obecnym kwartale światowa sprzedaż telefonów komórkowych wzrośnie o 8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009 (z 245 do 265 mln urządzeń).

km / km / km
Autor artykułu:
km / km / km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały