Strony główne: WP bliżej Onetu, mocno w dół Gazeta.pl, TVN24.pl i o2.pl przyciągają najbardziej

Wśród czołowych portali horyzontalnych najpopularniejszą stronę główną pod względem liczby użytkowników i odsłon ma Onet, przy czym zmalała jej przewaga nad stroną WP.pl. Największe spadki zasięgu w skali roku zanotowały strony główne Gazeta.pl i TVN24.pl, ta druga osiągnęła też najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W lipcu br. stronę główną Onetu odwiedziło 9,85 mln realnych użytkowników, czyli 37,21 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 422,31 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio godzinę i 8:40 minut - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna w każdym z tych wskaźników wyprzedza stronę główną WP.pl. Ta druga miała w lipcu o 172,5 tys. użytkowników, 31,3 mln odsłon i 11:45 minuty średniego czasu korzystania mniej.

Stronę główną Interii odwiedziło 5,08 mln użytkowników, którzy wykonali na niej 192,28 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 56:47 minuty. Witryna miała więcej odwiedzających i odsłon niż strony główne o2.pl i Gazeta.pl łącznie - ta pierwsza zanotowała 2,52 mln użytkowników i 31,23 mln odsłon, a druga - 2,07 mln użytkowników i 100,13 mln odsłon.

Na stronie głównej o2.pl odwiedzający spędził średnio dwie godziny i 23:29 minuty, a na stronie głównej TVN24.pl - aż trzy godziny i 48:27 minuty. Na pierwszej witrynie każda odsłona trwała przeciętnie 11:36 minuty, a na drugiej - 8:09 minuty.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najwieksze-polskie-portale-wp-pl-przyciaga-bardziej-niz-onet-a-interia-pl-niz-gazeta-pl-tvn24-pl-i-o2-pl ##

Z roku na rok strona główna Onetu zanotowała spadek zasięgu z 42,92 do 37,21 proc., czyli o 13,3 proc. (zmiana liczby użytkowników jest mało miarodajna, bo w ciągu roku wzrosła łączna liczba polskich internautów). Jednocześnie witryna straciła 106,75 mln odsłon (20,2 proc. w dół), a średni czas korzystania z niej zmalał o 11:15 minuty (czyli 14,1 proc.).

Strona główna WP.pl zanotowała znacznie mniejszy spadek zasięgu - o 1,64 proc. Jednocześnie zyskała 24,4 mln odsłon (6,6 proc. w górę) i 1:29 minuty przeciętnego czasu korzystania (wzrost o 2,7 proc.). W efekcie znacząco zmalała jej strata do strony Onetu.

Witryna Interii straciła w skali roku 10,07 proc. zasięgu (spadek z 21,34 do 19,19 proc.), 21,74 mln odsłon (10,2 proc. w dół) oraz 1:26 minuty średniego czasu spędzanego przez użytkownika (2,5 proc. w dół).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-gemius-pbi-lipiec-2017-google-cyfrowego-polsatu-facebook-i-wikipedia-stracily-uzytkownikow-w-gore-interia-i-tvn24-pl ##

Największe spadki zasięgu zanotowały strony główne Gazeta.pl (o 28,1 proc.) i TVN24.pl (o 24,4 proc.). Pierwsza witryna straciła jednocześnie 10,51 mln odsłon (9,5 proc. w dół), a druga - 6,89 mln (13,4 proc. w dół). Za to wydłużył się przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego - na Gazeta.pl o 11 minut (czyli 13,5 proc.), a na TVN24.pl - o 23:06 minuty (11,2 proc. w górę).

Strona główna o2.pl przy spadku zasięgu o 6,57 proc. zanotowała wzrost liczby odsłon o 1,83 proc. i średniego czasu korzystania o 15,1 proc.

grafika

Tylko na komputerach stronę główną Onetu odwiedziło 7,78 mln użytkowników, którzy wykonali na niej 273,11 mln odsłon i spędzili średnio po godzinie i 3:50 minuty. Witryna WP zanotowała o 399,1 tys. użytkowników i 43,39 mln odsłon mniej, a przeciętny czas korzystania z niej był o 14:28 minuty krótszy niż w przypadku strony Onetu.

Strona główna Interii miała 4,06 mln użytkowników, 128,34 mln odsłon oraz 52:42 minuty przeciętnego czasu spędzanego przez odwiedzającego.

Zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania osiągnęły witryny TVN24.pl (trzy godziny i 32:57 minuty) i o2.pl (dwie godziny i 23:35 minuty).

W skali roku wszystkie strony zanotowały znaczące spadki odwiedzalności. Pod względem zasięgu najwięcej straciły Onet.pl (o 22,81 proc.), Gazeta.pl (o 22,14 proc.) i TVN24.pl (o 23,24 proc.).

Strona Onetu zanotowała też spadek o 99,48 mln odsłon (26,7 proc. w dół), a TVN24.pl - o 7,46 mln (25,6 proc. w dół). Witryny Interii i Gazeta.pl straciły po 20 proc. odsłon, o2.pl - 15,6 proc., a WP.pl - 8,1 proc.

grafika

Na smartfonach i tabletach liderem jest strona główna WP.pl - w lipcu zanotowała 4,88 mln użytkowników, 161,29 mln odsłon oraz 37:51 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Witryna Onetu miała mniej użytkowników (4,55 mln) i odsłon (149,21 mln), ale dłuższy przeciętny czas korzystania (39:35 minuty).

Na stronie głównej o2.pl przeciętny użytkownik spędził godzinę i 9:28 minuty, na Gazeta.pl - godzinę i 36:18, a na TVN24.pl - dwie godziny i 41:15 minuty.

Cztery strony z pierwszych miejsc rankingu osiągnęły duże wzrosty zasięgów w ciągu roku: WP.pl zyskała 26,5 proc., Onet - 13,9 proc., Interia.pl - 7 proc., a o2.pl - 42 proc. Za to witryna Gazeta.pl zanotowała spadek o 29 proc., a TVN24.pl - o 21,7 proc.

Strona główna WP.pl zyskała też 44,41 mln odsłon (38 proc. w górę), Interia.pl - 10,93 mln (20,6 proc.), o2.pl - 4,25 mln (60,4 proc.), a Gazeta.pl - 4,4 mln (11,7 proc.). Natomiast witryna Onetu straciła 7,27 mln odsłon (to 4,6 proc. w dół).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"