W świątecznej kampanii Lay’s Festive słychać autentyczne głosy ludzi i widać regionalne tradycje. Marka przygotowała serię spotów, dedykowanych Śląskowi, Kaszubom, Podhalu, Podlasiu oraz Wielkopolsce, w których bohaterowie mówią gwarami i lokalnymi odmianami języka.
Pojawia się również dodatkowa, warszawska wersja, skierowana do mieszkańców stolicy – zarówno do tych urodzonych w Warszawie, jak i osób, które przyjechały tu "tylko na chwilę", ale z czasem odnalazły w niej swój dom.
– W czasach, gdy coraz więcej treści tworzonych jest przez AI, chcieliśmy podkreślić autentyczność i różnorodność Polaków. W podziękowaniu za ich wybory i za to, że tak często stawiają nasze produkty na swoich stołach, chcemy mówić do nich tak, jak oni rozmawiają ze sobą. Nasze chipsy i ich wyjątkowi konsumenci zasługują na dedykowaną im reklamę, dlatego już drugi rok z rzędu w Lay’s Festive wracamy do regionalizacji, którą można usłyszeć tylko w konkretnych częściach kraju – mówi Lena Makhonia, brand manager w Lay’s Poland.

– Warto podkreślić, że do współtworzenia kampanii zaprosiliśmy zarówno lokalnych lektorów, jak i naszych pracowników z danych regionów. Dzięki temu powstały spoty, które mają na celu jak najlepiej oddać atmosferę świąt w poszczególnych regionach – dodaje.
Ponadto w limitowanej edycji Lay’s Festive pojawiły się trzy warianty inspirowane świątecznymi składnikami: Lay’s o smaku sera z żurawiną, jabłka z karmelem oraz glazurowanej szynki. Wszystkie wersje smakowe są już dostępne w sprzedaży.
Regionalny charakter kampanii nie ogranicza się tylko do warstwy językowej. Marka podkreśla w niej, że ziemniaki wykorzystywane w Lay’s pochodzą z upraw polskich rolników, a cały proces produkcji odbywa się w krajowych zakładach.
– Regionalność to dla nas nie tylko inspiracja komunikacyjna, ale przede wszystkim realne działanie. Niezależnie od globalnego zasięgu marki, od lat współpracujemy z polskimi rolnikami i konsekwentnie wspieramy lokalność. W praktyce oznacza to, że wybierając Lay’s, konsumenci sięgają po produkt oparty na wysokiej jakości polskich ziemniakach – podkreśla Lena Makhonia.

Kampania Lay’s Festive obejmuje emisję spotów telewizyjnych, także w wersjach dostosowanych do poszczególnych regionów, a jej zasięg wzmacniają działania w internecie oraz szeroka promocja w sklepach.











