Jednym z celów, jakie stawia sobie Stowarzyszenie, jest popularyzacja Internetu jako medium reklamowego - równoprawnego z radiem, prasą i telewizją. Jednak przeszkodą w realizacji takiego celu jest fakt, że Internet w Polsce pozostaje ciągle słabo zbadany. Równocześnie na rynku funkcjonuje wiele produktów badawczych, opierających się na różnych metodologiach i prezentujących w związku z tym rozbieżne dane, na których reklamodawcom trudno polegać. Ponieważ Stowarzyszenie jest zainteresowane projektami badającymi rynek w sposób rzetelny i wiarygodny, postanowiło przyznawać wybranym, spełniającym ten wymóg produktom certyfikaty jakości.
Drugim wyróżnionym przez IAB Polska projektem jest prowadzone wspólnie przez firmy Global eMarketing i I-Metria badanie profili użytkowników serwisów internetowych - Prawdziwy Profil.

Ta inicjatywa Stowarzyszenia jest istotnym krokiem w kierunku uporządkowania rynku reklamy w Internecie i ujednolicenia standardów jego pomiaru.











