Stuart Bowden, dotychczasowy global chief strategy officer w WPP Open Door, awansował na nowo utworzone stanowisko prezesa ds. strategii i kompetencji globalnych klientów w WPP Media. Jego zadaniem będzie rozwijanie zintegrowanych, opartych na AI rozwiązań dla międzynarodowych klientów.
W nowej roli Bowden będzie odpowiadał za globalne strategie klientów WPP Media, wzmacniając kompetencje firmy w zakresie integracji i wykorzystania AI do osiągania mierzalnych efektów biznesowych.
Cytowany w komunikacie menedżer podkreślił, że zespół łączy talenty z zakresu strategii komunikacji, innowacji, platform, analiz i biznesu. "To zintegrowany i wspierany przez AI zespół, który przekłada złożoność na wymierny sukces biznesowy naszych globalnych klientów" – napisał.

Nowy prezes WPP Media wcześniej odpowiadał za strategiczne podejście agencji Wavemaker, a także pełnił funkcje dyrektora zarządzającego i CEO Wavemaker UK, szefa strategii w PHD UK oraz CSO w Vizeum UK.
Karierę rozpoczynał jako strateg i kreatywny w Grey London i Grey Singapore, a następnie kierował planowaniem komunikacji w BT. Jego doświadczenie obejmuje także udział w jury prestiżowych konkursów, takich jak Cannes Lions, Effies czy APG Awards.
Bowden ma wykształcenie z zakresu sztucznej inteligencji zdobyte na Saïd Business School w Oksfordzie. Obecnie jest Visiting Policy Fellow w Oxford Internet Institute, gdzie bada wpływ uprzedzeń na platformach społecznościowych.











