Proces tworzenia By The People Group trwał ponad dwa lata. Obejmował akwizycje, integrację kapitałową i osobową, a także wdrożenie standaryzacji procesów, automatyzacji i narzędzi strategicznych.
Grupę tworzą agencje Enyo, Enyo Iberia, Cruso Public Relations, Riposta, ZWagency oraz Spark Communication.
Zgodnie z nazwą By The People (nawiązującą do słów Abrahama Lincolna) nie ma jednego podmiotu dominującego, który narzuca innym procesy czy decyzje. Każda agencja posiada pełną autonomię w ramach swoich specjalizacji, podejmuje decyzje i bierze za nie odpowiedzialność.
Twórcami udziałowcy części firm
By The People nie działa w klasycznym modelu spółek zależnych. Powerhouse tworzą założyciele i pomysłodawcy, którzy są udziałowcami części firm w grupie, a jednocześnie działają jako doświadczeni eksperci i specjaliści. To oni dbają o spójność wizji i jej wdrożenie.

– Moc płynie w każdą stronę: od dużych struktur strategicznych po mniejsze, kreatywne podmioty. Dzięki temu wzrost obrotów spółek włączonych do grupy w niektórych przypadkach sięga nawet 200 proc. rok do roku – podkreśla Anna Ślosorz, współzałożycielka BTP Group oraz CCO Enyo.
By The People to zespół ponad 150 osób, o różnorodnych kompetencjach, złożony z doświadczonych i zgranych ludzi, których współpraca daje efekt synergii, umożliwiający realizację skutecznych kampanii.
Grupa obsługuje blisko 30 klientów i realizuje ponad 500 projektów rocznie w Polsce oraz na rynkach międzynarodowych. Korzysta z własnych struktur w Hiszpanii, partnerskich agencji oraz sieci zrzeszonej (np. United Partners).
W portfolio grupy są zarówno globalne marki, jak i lokalni gracze. Specjalizacje obejmują m.in. branżę beauty, modę, FMCG, elektronikę użytkową, produkty dziecięce, technologię, gaming, motoryzację i sztukę.

Dostęp do trudno odstępnych narzędzi i rozwiązań
By The People zapewnia wszystkim członkom dostęp do narzędzi i rozwiązań trudno dostępnych dla większości małych agencji, m.in. do ekosystemów AI, wsparcia analitycznego istrategicznego. Grupa optymalizuje wspólne procesy, a jednocześnie pielęgnuje specjalizację i autonomię każdej agencji.
– Tylko w tym roku co trzecią złotówkę z zysku przeznaczyliśmy na rozwój technologii zwiększających potencjał kreatywny i operacyjny zespołów. To więcej niż roczny przychód 80 proc. agencji marketingowych w Polsce – dodaje Kacper Osiecki, pomysłodawca BTP.
Trwają przygotowania do nowych akwizycji i poszerzenia ekosystemu o kolejne specjalizacje.











