"Taniec z gwiazdami" wygrał z wyborami

Łączna widownia niedzielnych wieczorów wyborczych w TVP 1, TVP 3 i TVN 24 była niższa niż finałowego programu czwartej edycji "Tańca z gwiazdami" w TVN.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Trzy stacje telewizyjne zaprezentowały w niedzielę poświęcone wyborom samorządowym programy -TVP1, TVP3 i TVN24.

Według danych  AGB Nielsen Media Research  „Wieczór wyborczy TVP1” emitowany od 19:58 przyciągnął 4,3 mln widzów, co stanowiło 24,5 % widowni obecnej w tym czasie przed telewizorami. Program ten miał tez najwyższą oglądalność wśród wszystkich programów poświeconych wyborom samorządowym.

 KanałTytułPoczątekKoniecWid. w mlnUdziałTVP1WIECZÓR WYBORCZY TVP119:58:0520:29:184,324,50%TVP3WIECZÓR WYBORCZY20:30:0121:41:3016,20%TVP3WIECZÓR WYBORCZY22:00:1122:27:471,29,20%TVN24WYBORY SAMORZĄDOWE19:55:0921:58:080,53,00%TVN24WYBORY SAMORZĄDOWE23:10:1724:29:210,25,60%TVN24WYBORY SAMORZĄDOWE25:08:4825:23:500,074,50%

Dla porównania „Wieczór Wyborczy” w dniu wyborów parlamentarnych w ubiegłym roku oglądało na TVP1 4 mln widzów (udział stacji 26,7%), a na TVN – 1,7 mln widzów (udział stacji 11,7%).W rankingu najchętniej oglądanych programów tego dnia (dłuższych niż 4 minuty), „Wieczór Wyborczy TVP1” znalazł się na 8 miejscu. Wielkim wygranym tego dnia jest finał czwartej edycji „Tańca z Gwiazdami”, który przyciągnął 7 mln widzów, co stanowiło 40 % widowni obecnej w tym czasie przed telewizorami.

„Wieczór Wyborczy TVP1” z 12 listopada 2006 r. obejrzało więcej kobiet niż mężczyzn (55% całej widowni), a także widzów powyżej 40 roku życia (73% całej widowni). Większość z nich pochodzi z małych miasteczek i wsi (prawie 70% całej widowni). Ponadto większość widzów (prawie 80% całej widowni) posiada wykształcenie podstawowe i średnie.

Widownia finału „Tańca z Gwiazdami” w TVN była bardziej sfeminizowana, kobiety stanowiły 64% całej widowni programu. Widownia była młodsza niż w przypadku „Wieczoru Wyborczego TVP1”, 60% widzów to osoby powyżej 40 roku życia.  Trochę więcej niż połowa (54%) widzów mieszka na wsi bądź w małym mieście, posiadają wykształceni podstawowe i średnie (76% całej widowni).

Prof. Wódz dla "Gazety Wyborczej": Polacy wolą Rusin niż Rokitę

Czy Polaków bardziej obchodzą tańczący aktorzy niż to, kto będzie nimi rządził? - Wyjaśnienie jest dość proste - mówi socjolog, prof. Jacek Wódz. - Frekwencja się podwyższyła, więc pomaleńku zaczynamy wierzyć, że coś można zmienić na lepsze. - Nie znaczy to jednak wcale, że się pasjonujemy polityką. Trudno się polską polityką pasjonować, bo poziom dyskursu politycznego jest na poziomie trotuaru - wyjaśnił profesor.

Jak dodał, to oczywiste, że Polacy wolą oglądać tańczącą Kingę Rusin niż słuchać tego, co mają sobie do powiedzenia niezbyt urodziwi polscy politycy. - Oni ciągle robią wszystko, byśmy polityki nienawidzili - ocenił.

- Jest szansa, by w kolejnych latach oglądalność tego typu programów (wyborczych - red.) wzrosła, tym bardziej, że wzrasta frekwencja wyborcza - uważa Wódz. Lecz - jak podkreślił - "wieczorom" w czasie wyborów samorządowych trudno będzie konkurować oglądalnością z programami w dniu wyborów szczebla centralnego: prezydenckich czy parlamentarnych. - Tematyka lokalna nie zaistnieje nigdy w dostatecznym stopniu w debacie publicznej w TVN czy w telewizji publicznej - powiedział Wódz. Jak dodał, tematy ważne dla jego miasta, Sosnowca, nie pojawiają się w takich programach.

- To, że więcej Polaków, niż się spodziewaliśmy, poszło do wyborów, oznacza, że pomału zaczynamy wierzyć, że w polskiej polityce można coś zmienić - uważa profesor.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji