Technologie, a lojalność w branży beauty

Do 2021 roku branża kosmetyczna ma osiągnąć wartość 20 mld zł, co potwierdza, że perspektywy jej rozwoju są obiecujące[1]. Ten potencjał zauważają także właściciele salonów urody, którzy stale inwestują w swoje placówki, oferując usługi kosmetyczne na coraz wyższym poziomie. Popularnością cieszą się nowoczesne rozwiązania technologiczne, które nie tylko ułatwiają codzienną obsługę klientów, ale dbają też o budowanie ich lojalności. Jakie narzędzia dostępne są na rynku?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Bez analizy zachowań klientów trudno stwierdzić, w czym tkwi sukces lub porażka firmy, dlatego tak istotne jest wsparcie technologiczne w codziennej obsłudze salonu. W tym celu na rynku powstaje wiele rozwiązań, które usprawniają funkcjonowanie nowoczesnej firmy nastawionej na rozwój.

Salon kosmetyczny wypełniony technologiami

Odsetek salonów korzystających z elektronicznych systemów, które dają klientom możliwość umówienia wizyty online, jest wciąż niewielki. Jednak tendencja na korzystanie z narzędzi IT, aplikacji czy innych usług technologicznych jest rosnąca, dzięki temu, że pojawia się coraz więcej rozwiązań dedykowanych branży kosmetycznej. Do najpopularniejszych z nich należą:

●        Booksy – polski serwis, który ułatwia przedsiębiorcom zarządzanie rezerwacjami i płatnościami, a klientom oferuje szybki i prosty sposób umówienia się na wizytę. Jest dostępny w 80 krajach na całym świecie, a liczba rezerwacji dochodzi do 1 miliona miesięcznie;

●        Versum – oprogramowanie, które pomaga zarządzać kalendarzem, personelem, zaopatrzeniem magazynu, bazą klientów oraz prowadzić zautomatyzowane działania marketingowe. Do serwisu należy również portal dobrakosmetyczka.pl, który poszerza bazę o salony urody;

●    ZenCard – technologia, która pozwala zarządzać programami lojalnościowymi. Zachęca klientów do częstszych wizyt w salonie, przyznając im punkty lub stemple za zabiegi i nagradzając dodatkowymi benefitami. Dotychczasowa karta lojalnościowa jest wirtualnie umieszona na karcie płatniczej, a naliczanie zniżek odbywa się automatycznie podczas płatności na terminalu.

Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań w branży beauty umożliwia indywidualne dotarcie do każdego klienta. Nasza technologia pozwala obserwować zachowania zakupowe konsumentów poprzez analizę wartości koszyka i częstotliwość wizyt. Dla właścicieli salonów kosmetycznych jest to bezcenna wiedza, która pozwala trafnie dopasowywać działania marketingowe i sprzedażowe. Rozwiązanie ZenCard ułatwia także cały proces zarządzania komunikacją z klientami, dzięki czemu pracownicy salonów mogą skupić się na pozostałych aspektach działalności biznesu – mówi Jarek Sygitowicz, współzałożyciel firmy ZenCard.

Połączenie narzędzi dbających o obsługę przedsprzedażową (Booksy, Versum) wraz z technologiami wspierającymi lojalizację (ZenCard) zapewnia spójną opiekę nad klientami. Wiedzą o tym także właściciele salonów kosmetycznych, którzy wprowadzają nowoczesne rozwiązania ułatwiające pracę i podnoszące komfort klientów korzystających z dostępnych usług.

ZenCard

ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych, które działa na terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także w sklepach internetowych. ZenCard powstał w 2013 roku, a jego założycielami są Krzysztof Klimczak, Jarosław Sygitowicz i Marek Rogoziński. Rewolucyjną technologię wsparły fundusze LMS Invest oraz SpeedUp Group, a do jej rozwoju przyczynił się także udział w programie akceleracyjnym MasterCard Start Path. W 2017 roku ZenCard stał się częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

Kontakt dla mediów:

Aleksandra Wysocka

518 526 599

[1] „Raport o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017. 15 lat rozwoju”, wrzesień 2017.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów