Telewizja emituje coraz więcej reklam, ale mniej na nich zarabia. Polsat na czele wpływów

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 4,54 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,69 mln spotów reklamowych, o 3,64 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 20,79 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 20,88 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,87 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 4,54 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 415,51 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 0,79 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp1-i-tvn-liderami-w-maju-tvn24-wyprzedzilo-tvp-info-eurowizja-2022-i-m-jak-milosc-hitami,7169848718375041a ##

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 3,52 proc. do 322,06 mln zł.

TVP1 wyprzedziła TVP2

Podium uzupełnia TVP1 (174,47 mln zł; + 17,89 proc.), która wyprzedziła TVP2 (135,22 mln zł; - 9,10 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN24 z wpływami na poziomie 86,76 mln zł i spadkiem o 28,09 proc.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 131,58 mln zł - w maju 2022 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 30,80 proc. Kolejne miejsca zajęły: Kompania Piwowarska (80,34 mln zł; do góry o 34,53 proc.) i Lidl Polska (61,66 mln zł; - 21,04 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"