Polacy dalej oblegają Temu, coraz bliżej Allegro. Shein już nie rośnie

Platformę Temu w lipcu 2024 roku odwiedziło w 15,2 mln polskich internautów, już tylko niecałe 2,5 mln mniej niż Allegro. Znaczących wzrostów nie zanotowało natomiast w ostatnich miesiącach Shein.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Polacy dalej oblegają Temu, coraz bliżej Allegro. Shein już nie rośnie

Allegro pozostaje najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu 2024 roku, czyli miesiącu mało intensywnym dla większości kategorii handlowych, platformę odwiedziło 17,63 mln użytkowników, czyli 59,15 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził w niej średnio prawie dwie godziny - dokładnie godzinę, 56 minut i sekundę.

Od kilku lat działa też Allegro Lokalnie, na którym oferty mogą wystawiać sprzedający bez kont firmowych. W lipcu znalazło się poza czołową dziesiątką kategorii e-commerce.

Ponad 15 mln Polaków na Temu

Pułap 50 proc. zasięgu w lipcu br. przekroczyło jeszcze azjatyckie Temu, dostępne u nas od połowy ub.r. Platformę odwiedziło 15,19 mln polskich internautów (co dało 51,15 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 47 minut i trzy sekundy.

Odwiedzalność Temu skokowo rosła już w drugiej połowie ub.r. W lipcu platforma miała 3,25 mln polskich użytkowników, miesiąc później już 5,81 mln, we wrześniu 9,86 mln, a w październiku 10,81 mln. Kolejne rekordy osiągnęła w sezonie zakupowym przed Bożym Narodzeniem: 13,15 mln odwiedzających w listopadzie i 13,63 mln w grudniu.

Na tym jednak Temu się nie zatrzymało: w styczniu br. przyciągnęło już 14,92 mln polskich internautów, w marcu 14,09 mln, zaś w maju rekordowe dotychczas 14,74 mln.

W efekcie platforma mocno zmniejszyła dystans dzielący ją od Allegro. W grudniu ub.r. różnica wynosiła 5,73 mln użytkowników, miesiąc później już tylko 3,75 mln, a w minionym miesiącu - już tylko 2,44 mln.

Shein dalej z ponad 6 mln użytkowników

W czołowej dziesiątce lipcowego rankingu e-commerce są jeszcze dwie azjatyckie platformy. Marketplace Aliexpress, dostępny u nas od lat, przyciągnął 8,79 mln polskich internautów (co dało 29,59 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 22 minuty i 46 sekund.

Natomiast odzieżowy Shein odwiedziło 6,57 mln użytkowników (22,12 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 34 minuty i 40 sekund. Platforma, podobnie jak Temu, zdobyła szturmem sporą część swojej kategorii (w drugiej połowie maja br. jej tymczasowy sklep w Warszawie był oblegany przez klientów), przy czym jej odwiedzalność ustabilizowała się w przedziale 6-7 mln odwiedzających. Rok wcześniej miała ich nawet ciut więcej niż w zeszłym miesiącu: 7,29 mln w czerwcu, 6,8 mln w lipcu i 7,24 mln w sierpniu ub.r.

Z kolei amerykański Amazon, w pełni obecny w Polsce od ponad trzech lat, w lipcu br. przyciągnął 6,92 mln użytkowników (23,3 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 minut i 40 sekund.

Media Expert daleko nad RTV Euro AGD

Wśród czołowych platform są też te należące do sieci sklepów stacjonarnych. MediaExpert.pl zanotował 10,9 mln użytkowników, 36,71 proc. zasięgu oraz 6 minut i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, a witryna RTV Euro AGD - 5,66 mln odwiedzających, 19,06 proc. zasięgu oraz 6 minut i 19 sekund przeciętnego czasu.

Platforma Empiku przyciągnęła 7,07 mln internautów (23,82 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 minut i 41 sekund, a witryna drogerii Rossmann - 6,72 mln użytkowników (22,63 proc. zasięgu), przeciętnie na 6 minut i 57 sekund.

Z kolei Erli.pl odwiedziło 6,4 mln internautów (21,55 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i sekundę.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji