"Financial Times" odnotował wzrost konwersji subskrypcji (procent użytkowników, którzy kupili subskrypcję w stosunku do wszystkich odwiedzających daną stronę) o 280 proc. po wdrożeniu spersonalizowanych komunikatów paywall, opartych na sztucznej inteligencji – podaje branżowy magazyn Press Gazette.
Dziennik ma sporo różnych produktów płatnych, które może oferować właściwej osobie za właściwą cenę na podstawie danych demograficznych czy danych behawioralnych, Wiadomo, ile razy użytkownicy kliknęli w paywalla, gdzie się znajdują i czy są nieaktywnymi subskrybentami.
Personalizacja subskrypcji w mediach w "Financial Times"
Tak wynika z wypowiedzi Fiony Spooner, dyrektor zarządzającej ds. przychodów konsumenckich "Financial Timesa, podczas wrześniowej konferencji Future of Media Technology. Według najnowszych danych liczba cyfrowych abonentów "FT" wzrosła do 1,35 mln, podczas gdy w 2023 r. wynosiła 1,28 mln.

Spooner podkreśliła, że personalizacja dotyczy nie tylko ofert, ale także komunikatów, które użytkownicy widzą w zależności od swojej aktywności i preferencji.
Wskazała, że "FT" nie korzysta z AI do tworzenia treści redakcyjnych, lecz do budowania doświadczeń użytkownika i dopasowywania ofert. – mówiła Spooner (Press Gazette).
Byliśmy w stanie naprawdę stworzyć o wiele bardziej spersonalizowane treści, ponieważ znamy dane demograficzne, dane behawioralne, wiemy, ile razy użytkownicy kliknęli płatną ścianę, gdzie się znajdują, czy są nieaktywnymi subskrybentami
"Financial Times" rozwija ofertę produktową, m.in. poprzez aplikację FT Edit, która od 2022 r. oferuje osiem wybranych artykułów dziennie za 4,99 funtów miesięcznie. W odróżnieniu od pełnej subskrypcji (od 279 funtów rocznie) FT Edit przyciąga użytkowników szukających tańszych rozwiązań. Spooner zaznaczyła, że użytkownicy cenią spontaniczność wyboru artykułów przez redakcję, choć pojawiają się pytania o wersję w pełni spersonalizowaną.

Jak podaje Press Gazette, wydawcy tacy jak Reach czy The Independent również wdrażają personalizację, choć w różnym zakresie. Mark Edwards z Reach podkreślił, że personalizacja rekomendacji treści pomaga przekształcać użytkowników przelotnych w lojalnych odbiorców. The Independent wprowadził produkt Bulletin, który podsumowuje artykuły w formie wypunktowań, redagowanych przez AI, co pozwala dotrzeć do nowych grup odbiorców.
"Financial Times" planuje dalszy rozwój personalizacji. Spooner zapowiedziała, że dane o zachowaniach użytkowników będą wykorzystywane do lepszego dopasowania ofert przy próbach anulowania lub zawieszenia subskrypcji.











