Decyzje dotyczą sklepów Tesco Lublinie (ul. Orkana 4), Ostrołęce (ul. gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” 28), Wrocławiu (ul. Długiej 37/47) i Warszawie (ul. gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” 41).
UOKiK w ramach dwuetapowego postępowania przeprowadził badanie rynków lokalnych. Wykazało ono, że Tesco i Kaufland w tych miastach mają silną konkurencję ze strony innych dużych sieci handlowych, takich jak. Biedronka, Leclerc, Piotr i Paweł, Stokrotka, Carrefour, Auchan. Dlatego uznano, że transakcja nie spowoduje istotnego ograniczenia konkurencji i wydano zgodę na koncentrację.
Dotychczas powierzchnie handlowe, których dotyczy decyzja UOKiK-u, należały do spółek Snowfinch, Zodiac, BTN oraz Tesco. We wszystkich swoje hipermarkety prowadzi Tesco Polska.
Na początku lutego Kaufland przejął trzy inne sklepy Tesco: w Krakowie przy ul. Wielickiej 259, w Gdańsku przy ul. Cienistej 30 oraz w Warszawie przy ul. Stalowej 60/64.

Tesco Polska wystawione na sprzedaż
Pod koniec października w reprezentującym brytyjskie Tesco banku inwestycyjnym Barclays złożone zostały oferty na zakup spółki Tesco Polska, która zarządza w naszym kraju siecią niemal 350 supermarketów i hipermarketów kompaktowych. Centrala Tesco chce sprzedać sieć swoich sklepów w Polsce, bo mimo wprowadzonej restrukturyzacji (zamknięcie wybranych sklepów, zwolnienia pracowników) nie udało się powstrzymać spadających przychodów i straty.
W ostatnim czasie Tesco Polska wystawiło na sprzedaż lub sprzedało kilka najlepszych lokalizacji w dużych miastach - wśród nabywców są m.in. Kaufland i Leroy Merlin. Wśród zainteresowanych zakupem mają być fundusze inwestycyjne i inwestorzy branżowi, czyli konkurencyjne sieci handlowe. Do sfinalizowania transakcji może dojść już na koniec obecnego roku finansowego, czyli w lutym 2020 roku.

Przy prezentacji każdych kolejnych wyników finansowych koncern Tesco podkreślał, że do coraz niższych przychodów Tesco Polska przyczynił się wprowadzony zakaz handlu w wybrane niedziele oraz rosnąca konkurencja w postaci zakupów internetowych.
Tesco Polska ze spadkiem wpływów i mniejszą stratą
Od marca 2018 r. do 2019 br. przychody Tesco Polska wyniosły 10,51 mld zł, co wobec 11,7 mld zł rok wcześniej oznacza spadek o 10,1 proc. Wpływy ze sprzedaży towarów i materiałów zmalały z 10,61 do 9,6 mld zł, ze sprzedaży produktów - z 1,08 mld zł do 916,5 mln zł, a przychody od spółek zależnych - ze 147,5 do 132,2 mln zł. Podobnie do przychodów zmalały koszty operacyjne firmy - o 10,1 proc. do 10,74 mld zł, z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów zmniejszyła się z 9,1 do 8,05 mld zł. Nakłady na usługi obce spadły z 1,14 do 1,06 mld zł, na wynagrodzenia - z 798,8 do 779,4 mln zł, a na ubezpieczenie społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 183 do 170,1 mln zł. Na koniec lutego br. stałe zatrudnienie w firmie wynosiło 19 144 etatów, z czego 17 858 to pracownicy sklepów i magazynów, a 1 286 - pracownicy biurowi.Strata sprzedażowa Tesco Polska zmniejszyła się z 259,9 do 230,5 mln zł. Jeszcze mocniej zmalały strata operacyjna i netto, głównie dzięki dużemu wzrostowi pozostałych przychodów operacyjnych (z 83,5 do 235,1 mln zł) i wpływów finansowych (z 1,2 do 14,8 mln zł). Strata operacyjna zmniejszyła się z 308,7 do 124,3 mln zł, a strata netto - z 406,8 do 198 mln zł.











