Tesco ukrywa okładki tabloidów z powodu nagich modelek

W hipermarketach Tesco w Wielkiej Brytanii okładki tabloidów takich jak „The Sun” będą prezentowane w ten sposób, żeby było widać jedynie logo tytułu, a zakryte były zdjęcia rozebranych modelek.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Fotografie nagich modelek są w tabloidach publikowane w środku numerów (w „The Sun” na trzeciej stronie, tzw. Page 3), przy czym na okładkach często pojawiają się zdjęcia zapowiadające te właściwe. Organizacje pozarządowe takie jak No More Page 3 i Child Eyes od kilku lat starają się wpłynąć na wydawców, żeby zrezygnowali z takich zdjęć albo przynajmniej prezentowali na nich modelki w bieliźnie. Chodzi zwłaszcza o News Corp, właściciela najpopularniejszego z takich tytułów - „The Sun” sprzedającego się średnio w ok. 2 mln egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/traca-brytyjskie-tabloidy-w-gore-the-times-internet-rekompensuje-spadki-reklamowe ##

Na razie organizacjom udało się wpłynąć na sieć hipermarketów Tesco, mającą w Wielkiej Brytanii 3,3 tys. sklepów, która ogłosiła właśnie zmianę sposobu ekspozycji „The Sun” i innych tabloidów na swoich stoiskach z prasą. Od teraz będą one wykładane z boku, tak żeby widoczne było tylko logo tytułu, a zakryta pozostała część okładki. Chodzi o to, żeby zdjęć rozebranych modelek nie widziały dzieci, a także starsze osoby niezainteresowane tymi gazetami.

- Jesteśmy po pierwsze i przede wszystkim siecią dla rodzin, dlatego tak ważne jest, żebyśmy stworzyli odpowiednią przestrzeń w naszych sklepach. Przed podjęciem tej decyzji zarówno rozmawialiśmy z organizacjami, jak też poprosiliśmy o opinie klientów. Wprowadzana zmiana jest konsensusem między potrzebami wszystkich - uzasadnia Tracey Clements, dyrektor ds. badań i doświadczeń klientów w Tesco.

grafika

Satysfakcji z decyzji sieci nie kryje organizacja No More Page 3. - To nie jest komfortowa, bezpieczna przestrzeń dla kobiet, jeśli na każdym kroku są konfrontowane z wizerunkami pokazującymi, jakie znaczenie przykłada się do ich wyglądu i dostępności seksualnej, a poza tym do niewielu więcej cech - podkreśla stowarzyszenie w oświadczeniu. - Teraz tylko ci klienci, którzy podejdą do stoiska i wezmą określony tabloid, obejrzą jego okładkę, inni nie będą znienacka konfrontowani z prezentowanymi na niej wdziękami - dodaje.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące