TikTok znalazł sposób na ban w USA. Tworzy osobną aplikację

Nagły zwrot w sadze “Stany Zjednoczone banują TikToka”. Wyciekły informacje, że powstanie dedykowana wersja aplikacji przeznaczona wyłącznie do korzystania na terenie USA. Jej start zaplanowany jest już niebawem.

Artur Roguski
Artur Roguski
Udostępnij artykuł:
TikTok znalazł sposób na ban w USA. Tworzy osobną aplikację
Foto: unsplash.com

Jak informuje serwis TheInformation.com, TikTok prowadzi zaawansowane prace nad stworzeniem aplikacji, która będzie dedykowana użytkownikom ze Stanów Zjednoczonych. Aktualna aplikacja TikTok nie spełnia kryteriów między innymi bezpieczeństwa czy struktury własności i podjęto decyzję o jej zablokowaniu. Donald Trump jednak niedawno po raz trzeci przełożył datę jej blokady. Jednocześnie poinformował, że jest chętny kupiec, aby przejąć działaność TikToka w USA.

Sprzedamy TikToka, ale bez algorytmu

Dzięki wdrożeniu nowej wersji aplikacji chętny kupiec będzie mógł przejąć TikToka w USA, ale jednocześnie u chińskiego właściciela ByteDance pozostaną informacje dotyczące szczegółów działania algorytmu aplikacji. Obecnie to, w jaki sposób działają algorytmy wyświetlania treści w serwisach społecznościowych, jest owiane tajemnicą podobnie jak skład panierki kurczaka KFC czy napoju Coca-Cola. Nic dziwnego zatem, że to była bardzo duża kość niezgody we wszelkich negocjacjach dotyczących sprzedaży. 

5 września amerykańscy użytkownicy aplikacji będą mogli pobrać nową wersję TikToka. Ze starej będą mogli korzystać do marca 2026 roku. Data 5 września to też nowy termin wyznaczony przez Donalda Trumpa na sprzedaż TikToka. 

Na dziś niewiele więcej wiemy o “amerykańskim TikToku”. Warto dodać, że w Chinach TikTok też ma oddzielną, bliźniaczą aplikację o nazwie Doujin. 

Czy Twoim zdaniem serwisy społecznościowe powinny tworzyć osobne aplikacje na dane kraje bądź regiony i dzięki temu działać zgodnie z legalnymi ustawami?  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"