TOK FM zyskuje subskrybentów. Zarabia więcej poza reklamami

W ramach płatnej oferty cyfrowej radia TOK FM na koniec września było aktywnych prawie 35 tys. subskrypcji, o ponad jedną trzecią więcej niż przed rokiem. Kwartalne przychody pozareklamowe pionu radiowego grupy Agora poszły w górę o połowę.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
TOK FM zyskuje subskrybentów. Zarabia więcej poza reklamami
Fot. materiały prasowe TOK FM

Na koniec września 2025 roku w ramach oferty subskrypcyjnej TOK FM Premium było wykupionych 53,7 tys. prenumerat. W porównaniu do równo 40 tys. przed rokiem oznacza to wzrost o 34,3 proc.

Równocześnie to tylko nieznacznie niższy wynik niż na koniec czerwca br., gdy w ramach płatnej oferty TOK FM aktywnych było 54,1 tys. subskrypcji. Ich wzrost znacząco przyspieszył w 2025 roku. Na koniec ub.r. w ofercie było sprzedanych 44,1 tys. prenumerat, o 14,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

W przypadku subskrypcji cyfrowych u TOK FM trend jest odwrotny niż w obszarze klasycznej słuchalności, gdzie rozgłośnia notuje spadki od 2023 roku. Według badania Radio Track od sierpnia do października ub.r. stacja miała równe 2 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 2,2 proc. przed rokiem i 3,3 proc. dwa lata temu.

Coraz więcej poza reklamami

TOK FM Premium obejmuje trzy główne pakiety: miesięczny i roczny dla pojedynczych użytkowników (standardowo kosztują odpowiednio 29,90 i 252 zł) oraz roczny dla trójki słuchaczy (za 504 zł).

Agora nie ujawnia, ile średnio płaci każdy użytkownik oferty ani ile wynoszą łączne przychody od nich.

Wiadomo natomiast, że coraz większą część jej całego segmentu radiowego (obejmującego wszystkie stacje Grupy Radiowej Agory i te Eurozetu) stanowi działalność pozareklamowa. W minionym kwartale jego łączne przychody zwiększyły się rok do roku o 7,7 proc. do 92 mln zł, z czego te z reklam – z 2,6 proc. o 2,6 proc. do 77,8 mln.

Natomiast wpływy pozareklamowe poszybowały o 48 proc. – z 9,6 do 14,2 mln zł. W efekcie w zeszłym kwartale stanowiły już 15,4 proc. całkowitych wpływów segmentu, wobec 11,2 proc. przed rokiem.

W nadającej TOK FM spółce Inforadio 66,1 proc. udziałów ma Agora, zaś pozostałe należą do firmy wydającej "Politykę". Jak już opisywaliśmy, w ub.r. spółka zanotowała spadek przychodów o 2,2 proc. do 18,69 mln zł oraz zysku netto z z 4,13 do 2,69 mln. Cały zysk wypłaciła udziałowcom.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Seria błędów w depeszach PAP. Dlaczego to groźne dla mediów?

Seria błędów w depeszach PAP. Dlaczego to groźne dla mediów?

Były szef TVP Sport szybko żegna się z Weszło. Oskarża dziennikarza z konkurencji

Były szef TVP Sport szybko żegna się z Weszło. Oskarża dziennikarza z konkurencji

Dwie stacje znikną z telewizji naziemnej. KRRiT szuka następców

Dwie stacje znikną z telewizji naziemnej. KRRiT szuka następców

97 nagród w konkursie Złote Spinacze 2025. K+ Group z Tytanowym Spinaczem, Stowarzyszenie Demagog Gwiazdą PR

97 nagród w konkursie Złote Spinacze 2025. K+ Group z Tytanowym Spinaczem, Stowarzyszenie Demagog Gwiazdą PR

Co z polskimi agencjami mediowymi po fuzji Omnicomu i IPG?

Co z polskimi agencjami mediowymi po fuzji Omnicomu i IPG?

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni