Top of the Top Festival zyskał 100 tys. widzów. 10,19 mln zł z reklam

Kolejną edycję Top of the Top Festival oglądało średnio 1,74 mln widzów, o 100 tys. więcej niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. TVN w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 10,19 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - Publiczność nadal chętnie ogląda takie wydarzenia muzyczne - mówi nam Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Top of the Top Festival 2018 na antenie TVN transmitowany był przez trzy dni - od 14 do 16 sierpnia br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 1,74 mln widzów, co przełożyło się na 16,41 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,98 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,66 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Hitem koncert „#iDANCE” z tanecznymi utworami

Największą popularnością cieszył się pierwszy dzień imprezy, który śledziło 1,95 mln osób, co przełożyło się na 18,41 proc. udziału w 4+ i 21,27 proc. w 16-49. Tego dnia miał miejsce m.in. koncert „Forever young” będący hołdem złożony muzyce lat 80. i 90 oraz jubileusz 35-lecia pierwszej płyty zespołu Lady Pank.

Środowy festiwal, gdy w Sopocie odbywały się dwa duże koncerty - „#iDANCE” i „Top of the top” oraz jubileusz zespołu Blue Café, oglądało średnio 1,87 mln widzów przy udziałach na poziomie 16,32 proc. i 16,65 proc.

Warto dodać, że koncert „#iDANCE” miał najwyższą oglądalność spośród wszystkich części Top of the Top Festival 2018 - jego średnia widownia wyniosła 2,52 mln osób, a udziały - 19,08 proc. i 20,27 proc. Taneczne utwory w tej części zaśpiewali m.in.: Edyta Górniak, Kayah, Natalia Szroeder, Natalia Nykiel, Cleo, Sarsa i Pectus.

- Wielkie święto muzyki, jakim niewątpliwie jest Top of the Top Sopot Festival, już po raz drugi dzięki TVN, powróciło na deski Opery Leśnej w Sopocie. W tym roku koncert #iDANCE przyciągnął przed ekrany ponad 2,5 milionową widownię, co w grupie komercyjnej 16-49 dało nam największy udział w rynku. Potwierdza to, że publiczność nadal chętnie ogląda takie wydarzenia muzyczne. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN Discovery Polska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/festiwal-muzyki-tanecznej-w-kielcach-tvp-pokaze-disco-polo,7171257778145409a ##

Ostatni dzień imprezy to ukłon w stronę historii sopockich festiwali oraz dwa jubileusze: 40-lecie zespołu Bajm, oraz „30 lat z wariatami” zespołu Big Cyc. Transmisja tych występów zgromadziła 1,45 mln widzów (odpowiednio 14,62 proc. i 13,45 proc. udziału).

grafika

Koncert zyskał 100 tys. widzów, TVN liderem

TVN w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Stacja ta w pasmach nadawania festiwalu, a więc 14 sierpnia w godz. 20.00-23.46, 15 sierpnia w godz. 20.00-23.43 oraz 16 sierpnia w godz. 19.58-24.24 miała 15,52 proc. udziału w rynku telewizyjnym w 4+.

Drugie miejsce z udziałem na poziomie 9,73 proc. zajął Polsat, trzecia była TVP1 (7,63 proc.), a czwarta - TVP2 (4,72 proc.).

Wysoką przewagę TVN miał również wśród widzów w grupie wiekowej 16-49.

grafika

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy TVN wyniosły 10,19 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Producentem Top of the Top Festival jest firma Festival Group.

Festiwal TVN z mniejszą widownią od imprez Polsatu i TVP

Dla porównania, pokazywany przez Polsat pod koniec maja br. konkurencyjny SuperHit Festiwal oglądało 2,49 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 20,86 proc., w 16-49 - 22,45 proc., a w 16-59 - 21,92 proc.

Z kolei średnia widownia trzech głównych dni 55. KFPP Opole 2018 (od 8 do 10 czerwca br.) w Jedynce i TVP Polonia wyniosła 1,98 mln osób. Przełożyło się to na 21,74 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,42 proc. w grupie 16-59.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wakacyjna-trasa-dwojki-trasa-koncertowa,7171422783002753a ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"