Top of the Top Sopot Festival zyskał 130 tys. widzów. 8,78 mln zł z reklam

Top of the Top Sopot Festival 2019 oglądało średnio 1,87 mln widzów, o 130 tys. więcej niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. TVN w czasie transmisji imprezy był liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 8,78 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Top of the Top Sopot Festival zyskał 130 tys. widzów. 8,78 mln zł z reklam
fot. AKPA

Top of the Top Sopot Festival 2019 na antenie TVN transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 13 do 15 sierpnia br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 1,87 mln widzów, co przełożyło się na 16,05 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,81 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,88 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Przynajmniej przez 1 minutę tegoroczną edycję Top of the Top Sopot Festival śledziło 12,61 mln osób.

Hitem trzeci dzień

Największą popularnością cieszył się trzeci dzień imprezy, który śledziło 2,12 mln osób, co przełożyło się  na 17,68 proc. udziału w 4+ i 18,48 proc. w 16-49. Tego dnia miały miejsce koncerty „Przeboje z winyla” oraz „Przeboje wolnej Polski”.

Wtorkowy festiwal, gdy w Sopocie odbywał się duży koncert - „Forever young”, oglądało średnio 1,80 mln widzów przy udziałach na poziomie 16,06 proc. i 17,84 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/festiwal-muzyki-tanecznej-2019-2-14-mln-widzow-tvp2-liderem,7170859011393665a ##

Najsłabiej wypadł drugi dzień imprezy - wówczas miały miejsce dwa koncerty: „#iDance” i „Top of the Top”. Transmisja tych występów zgromadziła 1,70 mln widzów (odpowiednio 14,38 proc. i 14 proc. udziału).

grafika

Festiwal zyskał 130 tys. widzów, TVN liderem

Top of the Top Sopot Festival miał o 130 tys. widzów więcej niż poprzednia edycja muzycznego wydarzenia, którą - od 14 do 16 sierpnia ub.r. - śledziło średnio 1,74 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 16,41 proc. w 4+, 16,98 proc. w 16-49 i 16,66 proc. w 16-49.

grafika

TVN w czasie transmisji z festiwalu był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 13,11 proc. zajęła TVP1, trzeci był Polsat (6,44 proc.), a czwarta - TVP2 (4,80 proc.).

Z kolei wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN miał zdecydowanie większą przewagę nad swoimi głównymi konkurentami.

grafika

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy TVN wyniosły 8,78 mln zł. Rok temu Top of the Top Festival z reklam zarobił 10,19 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Festiwal TVN z mniejszą widownią od imprez Polsatu i TVP

Z kolei średnia widownia trzech głównych dni 56. KFPP Opole 2019 (od 14 do 16 czerwca br.) w Jedynce i TVP Polonia wyniosła również 2,24 mln osób. Przełożyło się to na 21,82 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 18,13 proc. w grupie 16-59.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/39-i-pol-tygodnia-tvn-nowy-serial-zwiastun-pasmo-tomasz-karolak,7170858183641217a ##

Producentem Top of the Top Sopot Festival jest firma Festival Group.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online