W ciągu dwóch lat oglądalność produkcji spadła o ok. 1,6 mln widzów. Średnia widownia w okresie od 1 stycznia do 27 kwietnia 2007 roku wyniosła bowiem 9,79 mln, w takim samym okresie rok wcześniej było to 10,57 mln, a w 2005 roku - 11,38 mln. Spadły także średnie udziały - z 64,27 proc. do 56,45 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Wszyscy 4+OkresAMRAMR %SHR %01.01 - 27.04 20079 786 29027,20%56,45%01.01 - 27.04.200610 570 02229,39%60,31%01.01 - 27.04.200511 376 09731,77%64,27%
O około milion zmniejszyła się natomiast oglądalność serialu w grupie wiekowej 16- 49 lat - z 5,03 mln w 2005 roku do 4,05 mln osób w bieżącym roku. Wśród tych widzów spadek udziałów wyniósł ponad 9 proc.
16 - 49OkresAMRAMR %SHR %01.01 - 27.04 20074 049 00221,40%54,40%01.01 - 27.04.20064 687 35124,66%59,62%01.01 - 27.04.20055 027 60926,33%63,53%

Prawie 12,6 mln osób, czyli 35,13 proc. wszystkich telewidzów w Polsce oglądało najpopularniejszy odcinek „M jak miłość” w okresie od 1 stycznia do 27 kwietnia 2005. Wszystkie epizody w tym okresie miały widownię powyżej 11 mln. W analogicznym okresie 2007 roku już żaden z odcinków nie przyciągnął przed telewizory więcej niż 10,56 mln osób.
10 najpopularniejszych odcinków z okresu 1.01 - 27.04.2007 Wszyscy 4+16 - 49Lp.DataAMRSHR %AMRSHR %105-02-200710 560 33659,35%4 423 75257,03%213-02-200710 484 86158,49%4 503 85558,93%308-01-200710 460 34658,27%4 290 14756,29%429-01-200710 394 28956,69%4 277 72455,25%512-02-200710 386 39258,73%4 405 51757,60%615-01-200710 307 86858,40%4 209 73754,89%726-02-200710 296 24458,00%4 328 14856,81%827-02-200710 293 64758,12%4 311 88156,24%906-02-200710 204 18258,54%4 402 36857,61%1005-03-200710 172 34256,88%4 343 62954,91%

10 najpopularniejszych odcinków z okresu 1.01 - 27.04.2006Wszyscy 4+16 - 49Lp.DataAMRSHR %AMRSHR %109-01-200611 481 35264,40%5 137 86562,11%207-03-200611 481 06162,56%5 285 13963,32%313-03-200611 437 08763,93%4 947 52661,85%406-03-200611 268 39662,64%5 188 78463,76%527-03-200611 184 90364,63%4 736 51063,31%603-01-200611 168 67363,05%4 856 14460,85%716-01-200611 155 21462,52%4 962 32063,29%824-01-200611 107 06761,66%5 031 37962,01%921-03-200611 052 12060,86%4 783 86859,30%1020-03-200610 961 71360,47%4 929 09660,21%
10 najpopularniejszych odcinków z okresu 1.01 - 27.04.2005Wszyscy 4+16 - 49Lp.DateAMRSHR %AMRSHR %101-03-200512 580 56067,56%5 661 53568,68%202-03-200512 252 01666,82%5 582 66367,67%321-02-200512 211 29866,71%5 489 11166,96%405-01-200512 005 12364,54%5 437 01963,79%528-02-200511 859 73064,42%5 273 42964,61%629-03-200511 810 03767,70%5 216 09767,49%715-03-200511 775 33866,86%5 227 05767,40%822-02-200511 654 03265,18%5 121 16063,88%915-02-200511 628 40964,12%5 228 34564,42%1003-01-200511 610 48363,43%5 279 74564,03%

Prawie dwie trzecie widzów „M jak miłość” stanowią kobiety. Serial cieszy się największą popularnością także wśród osób powyżej 45 roku życia oraz mieszkańców wsi, najmniejszych miast oraz tych liczących pomiędzy 100 tys. a 200 tys. osób. „M jak miłość” podobnie często włączają widzowie zarówno z wykształceniem podstawowym, średnim, jak i wyższym, choć ilościowo w widowni dominują osoby, które zakończyły edukację na szkole podstawowej.
AFFADH %PłećMężczyźni7234,89%Kobiety12665,11%Wiek4- 9 543,33%10- 15685,37%16 - 19503,13%20 - 24423,74%25 - 29635,32%30 - 34987,45%35 - 39905,93%40 - 44926,22%45 - 491189,56%50 - 5413511,15%55 - 5915210,61%60+15628,18%Wlk.miastaWieś10540,49%< 50 tys.10625,44%50-100 tys.938,23%100-200 tys.1028,14%> 200 tys.8617,69%ZawódTop management917,34%Pracownicy szczebla średniego10612,80%Pracownicy fizyczni i rolnicy8816,93%Emeryci15239,70%Inne6723,24%WykształceniePodstawowe10648,37%Średnie10430,95%Wyższe11111,98%Inne628,70%

Serial „M jak miłość” nadawany jest na antenie TVP2 od jesieni 2000 roku. Opowiada o losach rodziny Mostowiaków. Obecnie produkcja emitowana jest dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i wtorki o 20.10.











