Totalizator Sportowy na reklamy wydał w ub.r. 131,7 mln zł, najwięcej na kampanie Lotto

Totalizator Sportowy przeznaczył w 2018 roku na reklamy 131,7 mln zł - wynika z informacji opublikowanych w rocznym sprawozdaniu spółki złożonym w KRS. Było to 6,94 proc. więcej niż w 2017 roku.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Totalizator Sportowy na reklamy wydał w ub.r. 131,7 mln zł, najwięcej na kampanie Lotto

Wydatki spółki na tzw. reklamę publiczną (jak określono to w sprawozdaniu) wyniosły w 2018 roku 131 703 796,16 zł. Było to 6,94 proc. więcej niż w 2017 roku, kiedy to spółka przeznaczyła na ten cel 123 157 475,66 zł.  W ub.r. wydatki na reklamę stanowiły 2,72 proc. wszystkich kosztów, a rok wcześniej – 2,81 proc.

Łączne koszty marketingowe Totalizatora w 2018 roku wyniosły 143 736 084,65 zł. Najwięcej wśród nich stanowiły wydatki na niestandardowe działania reklamowe – 29,4 mln zł, na reklamę telewizyjną – 26,9 mln zł i na reklamę internetową – 26,4 mln zł.

Na reklamy w radiu spółka wydała 22,6 mln zł, na reklamę na nośnikach reklamy zewnętrznej – 7 mln zł, a w prasie – 5,2 mln zł.

Środki przeznaczone na sponsoring wyniosły 4,9 mln zł.

Kreacje ATL kosztowały Totalizator 9,2 mln zł, a pozostałe materiały reklamowe  - 9,8 mln zł. Z kolei na badania marketingowe spółka wydała 2,2 mln zł. Najmocniej wspierane Lotto

Jak tłumaczy spółka w sprawozdaniu złożonym w KRS większość działań marketingowych realizowanych w ub.r. było związanych z realizacją kampanii reklamowych dla marki Lotto (w telewizji, radiu, prasie i internecie oraz poprzez akcje niestandardowe) oraz prowizją dla domu mediowego.

Pozostałe wydatki to przygotowanie i produkcja kampanii reklamowych we współpracy z agencjami reklamowymi, druk materiałów reklamowych i produkcja gadżetów.

Najwyższą pozycję wydatków marketingowych stanowił ambient tj. niestandardowe formy reklamy, do tej kategorii kosztów zaliczana jest m.in. reklama Lotto i Totalizatora na różnego rodzaju eventach, reklama na ekranach LED w marketach, produkcja spotów reklamowych, oklejanie witryn kolektur folią, konferencje prasowe.

- Udział spółki w różnego rodzaju wydarzeniach stanowił aktywną promocję marki handlowej Lotto, której efektem jest umacnianie świadomości marki jako tej, która wspiera aktywnie sport i kulturę oraz pielęgnuje tradycję i dziedzictwo narodowe. Działając w tym obszarze spółka kieruje się przede wszystkim realizacją wyznaczonej TS przez ustawodawcę misji społecznej i efektywnością kosztową świadczeń marketingowych - napisano w sprawozdaniu.

Oprócz tych działań, Totalizator przeprowadził liczne kampanie reklamowe skupiające się na produktach Lotto, m.in. istotne wsparcie komunikacyjne skierowane było na Zdrapki, w zakresie których zostały przeprowadzone działania polegające na przeprowadzeniu kampanii reklamowej, akcji kontekstowych w punktach sprzedaży czy udziału marki w eventach.

Działania dotyczące gry Lotto skupiały się na przeciwdziałaniu spadkowemu trendowi sprzedaży tego produktu, m.in. poprzez efektywną komunikację kumulacji, czego efektem było opracowanie i wdrożenie nowej platformy komunikacyjnej „Miliony kręcą każdego”. Równolegle w zakresie pozostałych produktów prowadzone były intensywne działania marketingowe, wspierające sprzedaż. Prowadzona komunikacja marketingowa uwzględniała również uruchomienie przez Totalizator Sportowy nowego kanału sprzedaży – iLotto.

W ramach kosztów sponsoringu spółka kontynuowała współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim, która ma na celu wspieranie sportu w Polsce.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/panstwowe-spolki-najwiecej-na-reklamy-wydaja-w-sieci-prawdy-wprost-i-do-rzeczy-wydatki-w-gazecie-polskiej-zwiekszyly-o-ponad-120-proc,7171106102183553a ##

Koszty badań marketingowych dotyczyły przeprowadzanych w 2018 r. m.in. badań rynku, w tym badań dotyczących nowych obszarów działalności, badań gier oferowanych przez Totalizator, czy też działań tzw. „Tajemniczy Klient” w punktach sprzedaży spółki.

Wydatki marketingowe spółki obejmowały też działania z zakresu public relations i komunikacji społecznej.

Niezależnie od wydatków marketingowych, Totalizator przekazał w ub.r. 2,5 mln zł na rzecz Polskiej Fundacji Narodowej – była to kolejna rata składki, jaka spółka ponosi na wsparcie realizacji celów statutowych PFN.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów