TP najwartościowszą polską marką

3 miejsce dla Ery w rankingu polskich marek

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

TELEKOMUNIKACJA POLSKA zwyciężyła w pierwszym rankingu dziennika Rzeczpospolita na najdroższą polską markę 2004 roku. Zdaniem specjalistów marka TP warta jest ponad 3,8 miliarda złotych. Marka TP jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek na polskim rynku. Do jej dobrej znajomości przyznaje się 93% Polaków pytanych przez OBOP. Pod swoją marką TP oferuje dziś blisko 200 usług. Jeszcze kilka lat temu było ich zaledwie kilkanaście.

"To ważne i wielkie wyróżnienie jest efektem pracy wielu ludzi. Fakt przyznania TP tytułu najdroższej marki jest nie tylko zaszczytem, także powodem do refleksji. Z wysoką wartością marki nie zawsze idzie bowiem w parze równie dobra reputacja. Dobrze wiemy, że w tym zakresie mamy jeszcze bardzo wiele do zrobienia. Tytuł lidera w rankingu marek będzie nas obligował do wzmożenia wysiłków na rzecz wzrostu satysfakcji klienta i poprawy wizerunku TP, tak by wkrótce również klienci uważali nas za najwartościowszą markę na rynku" - powiedział prezes TP Marek Józefiak.

Z badania ATP przeprowadzonego w kwietniu wynika, że prawie połowa klientów telefonii stacjonarnej w wieku 15-55 lat, z miast powyżej 50 tysięcy jest zdania, że TP to firma stabilna i bezpieczna. Tyle samo twierdzi, że TP ma najbardziej kompleksową ofertę.

"O wartości marki nie decydują technologie (te można kupić), lecz ludzie: zarówno pracownicy firmy, jak i klienci" - powiedział Bogusław Kułakowski, prezes PTC, odbierając dyplom dla marki Era, która w rankingu Rzeczpospolitej zajęła 3 miejsce - najwyższe wśród operatorów komórkowych.

Ranking najdroższych polskich marek zorganizowała redakcja dziennika "Rzeczpospolita" we współpracy z firmami Ernst&Young oraz AC Nielsen Polska. Przewodniczącym kapituły konkursu był minister skarbu Jacek Socha. Dotychczasowe rankingi marek przyjmowały za główne kryterium oceny jakość produktu firmy i przywiązanie klientów. Ranking "Rzeczpospolitej" po raz pierwszy uznał za kryterium podstawowe "moc" marki, czyli jej wartość finansową.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"