Przedstawiciele Telewizji Polsat, TVN, Telewizji Puls oraz Polskich Mediów stwierdzili, że zapisy nowej ustawy medialnej choć z założenia mają chronić interesy telewidzów, w istotny sposób uderzają w interesy nadawców telewizyjnych.
Kwestią sporną stanowi ograniczenie działań autopromocyjnych stacji do czasu bloku reklamowego, co zdaniem przedstawicieli telewizji ogranicza możliwość ich komunikacji z widzami (więcej na ten temat).
„Przyjęte w tym zakresie rozwiązanie pozbawia nadawców możliwości prowadzenia skutecznej komunikacji z widzem, ograniczając do absurdalnego minimum korzystanie z najbardziej oczywistego i najskuteczniejszego narzędzia tej komunikacji. Utrzymanie takiego modelu oznaczałoby dotkliwy regres w stosunku do obecnego stanu prawnego i jaskrawy przejaw nieuzasadnionego rygoryzmu prawnego.”

Wcześniej falę krytyki odnośnie ustawy można było usłyszeć ze strony wydawców prasy, mediów obecnych w internecie, a także stacji radiowych.
Choć ustawa ma na celu dopasowanie polskich przepisów do prawa unijnego, to zdaniem przedstawicieli mediów fakt, iż jest przygotowywana w tak dużym pośpiechu przyniesie ona więcej szkód niż rzeczywistych korzyści.











