W okresie od 1 stycznia do 30 grudnia 2013 roku na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych* awansował kanał TVN24. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego udział zwiększył się o 1,96 proc. do 3,12 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych przez jednego z nadawców. Rok wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Na drugą pozycję z pierwszej spadł kanał TVP Info. Jego udział w 2013 roku wyniósł 2,61 proc., po spadku o 31,68 proc. Był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia.
Przypomnijmy, że od września ub.r. TVP Info przestało emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną, wypadł też z analogowych pakietów kablówek.
Na podium znalazł się jeszcze kanał TVP Seriale z wynikiem na poziomie 11,14 proc., notujący wzrost o 78,13 proc. Był to jednocześnie najpopularniejszy kanał filmowy w ub.r.

Z kolei największym wzrostem w top 10 pochwalić się mógł kanał ATM Rozrywka, który awansował z miejsca 43. na 9. Udział tej stacji w badanym okresie zwiększył się bowiem aż o 305,2 proc. i wyniósł 0,77 proc.
Najchętniej oglądanym kanałem dziecięcym w 2013 roku było plasujące się na miejscu szóstym MiniMini+ (0,77 proc.), wśród kanałów sportowych liderem był będący dwa oczka niżej Polsat Sport (także 0,77 proc.).
Najpopularniejsza telewizja muzyczna znalazła się na miejscu 10. (było to Polo TV z 0,73 proc. udziału), najpopularniejsza telewizja dokumentalna zajęła pozycję 12. (Discovery Channel, 0,71 proc.), oczko niżej znalazł się czołowy kanał lifestylowy (TVN Style, 0,69 proc.)
Dane o grupie 16-49 na drugiej stronie artykułu.
W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w 2013 roku na pierwszym miejscu umocnił się kanał TVN24, którego udział poszedł do góry o 2,62 proc. do poziomu 2,35 proc.Na drugie miejsce awansował kanał TVP Seriale, notujący największy wzrost w pierwszej dziesiątce, wynoszący 76,31 proc. Jego udział to 1,34 proc.Trzecia lokata należała do stacji TVP Info, która rok wcześniej była druga. Kanał ten w 2013 roku miał 1,16 proc. udziału w rynku i zanotował największy spadek w top 10, wynoszący 42,29 proc.

*Dane przedstawione w rankingach obejmują okresy: od 1 stycznia do 30 grudnia 2013 roku oraz od 1 stycznia do 30 grudnia 2012 roku. Przedstawione w rankingach pomiary pokazują średnie wyniki oglądalności badanych stacji tematycznych w tych okresach.











