TVP zmienia zasady sprzedaży reklam: grupa rozliczeniowa 7-74 lata, pakiety multiscreen, oferta wideo Polska Press

Biuro reklamy Telewizji Polskiej ogłosiło zasady sprzedaży na 2022 rok. Rozszerza podstawową grupę rozliczeniową z przedziału 16-59 lat do 7-74 lata. Oferta jest oparta na dwóch produktach łączący telewizję i internetowe formaty wideo.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Telewizja Polska potwierdziła informację podaną przez Wirtualnemedia.pl w poniedziałek: od 2022 roku podstawową grupą wiekową wykorzystywaną do rozliczeń reklamowych będzie 7-74 lata, a nie jak dotychczas 16-59 lat.

- Nowa grupa rozliczeniowa odzwierciedla nie tylko badania rynku online, lecz także widowni telewizyjnej poza domem. Jednocześnie zmiana grupy rozliczeniowej to naturalny ruch w stronę uwzględniania wszystkich widzów w rozliczeniach z reklamodawcami, podobnie jak ma to miejsce np. w przypadku VOD - wyjaśniono w prezentacji oferty reklamowej.

TVP1 i TVP2 tylko w sprzedaży cennikowej

Biuro reklamy TVP planuje dalej promować wśród reklamodawców zakup cennikowy. Pakiety gwarantowanej widowni będą sprzedawane dla całego portfolio oferowanych stacji – TVP MIX – oraz dla stacji tematycznych. Natomiast zakup wyłącznie czasu reklamowego w TVP1 i TVP2 jest dostępny w sprzedaży cennikowej.

grafika

W 2022 roku nie zmienią się upusty uzależnione od udziału zakupu cennikowe w dwóch kanałach głównych i stacjach tematycznych.

grafika

W przypadku pakietów dziecięcych (z widownią w wieku 4-12 lat) najwyższy próg rocznych wydatków wynosi 1,5 mln zł, a najwyższe dopłaty zależne od miesiąca emisji są w listopadzie (1,44), grudniu (1,35) i maju (1,3).

grafika

Z kolei w przypadku pakietów sponsoringowych i internetowych zniżki obowiązują przy różnych zakresach całorocznych wydatków, od 0-0,49 mln zł do 18-20,99 mln zł.

grafika

W ramach oferty zrezygnowano z 10-procentowej dopłaty za kupno pakietu z mniejszą od podanych w zasadach liczbą GRP. Zmieniono część dopłat za spoty dłuższe niż 30 sekund.

grafika

Dwie oferty multiscreenowe, w ofercie serwisy Polska Press i Cineman.pl

W ramach oferty wprowadzono dwa główne produkty łączące telewizję i treści wideo w internecie: Multiscreen Wideo z klasycznymi formatami reklamowymi i Multiscreen Sponsoring z komunikacją sponsoringową.

Od nowego roku wycena lokowania produktu będzie bazować na ekspozycji treści we wszystkich mediach. Zastąpi to wycenę bazującą na prognozowanej widowni pierwszej ekspozycji w telewizji linearnej.

Od 2022 roku biuro reklamy Telewizji Polskiej będzie sprzedawać reklamy wideo w serwisach Polska Press i na portalu Cineman.pl. Poprzednio sprzedażą oferty wideo Polska Press zajmowało się TVN Media.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rolnik-szuka-zony-8-sezon-jesien-2021-ogladalnosc-tvp1-byla-liderem,7170073623058049a ##

W ramach oferty internetowych reklam wideo podwyższono ceny w pakietach RON, VOD, Kobieta i Mężczyzna. Ponadto utworzono pakiety Shorts, Sport i Target oraz wprowadzono 10 proc. dopłaty za wybór lub wykluczenie określonego serwisu w ramach pakietu.

grafika

Biuro planuje dodatkowe rabaty dla marketerów, którzy włączą się w działania informujące o zaplanowanej na przyszły rok zmianie standardu nadawania telewizji naziemnej na DVB-T2/HEVC oraz refarmingu częstotliwości naziemnych TVP.

Szefowa biura reklamy TVP: krok w stronę transformacji cyfrowej

Według Eweliny Czuby, szefowej biura reklamy Telewizji Polskiej, oferta na 2022 roku jest „naturalnym krokiem w stronę transformacji cyfrowej, która scala telewizję linearną oraz przestrzeń online”.

- Reklamodawcom nieustannie oferujemy nowe rozwiązania w zakresie online oraz produktów łączących wszystkie formy wideo. Kompleksowo patrzymy na oferty i proponujemy pełen wachlarz mediów zawierający zarówno telewizję linearną, jak i wideo na żądanie, aplikacje i media społecznościowe. Nieustannie rozbudowujemy ofertę produktową dla naszych partnerów - podkreśla.

- W ostatnich miesiącach poszerzyliśmy ofertę brokerską o naziemny kanał Antena HD oraz o media społecznościowe wybranych gwiazd TVP. Równolegle ulepszamy produkty własne TVP, co ma odzwierciedlenie m.in. w rozwijanej ofercie aplikacji, telewizji na żądanie w ramach HBB TV, czy nowych antenach jak TVP Kobieta i  TVP 4K, który jako pierwszy w Polsce nadawał naziemnie mecze i reklamy ultra wysokiej jakości. Bardzo nas cieszy, że wprowadzony portal Iubileo 2.0 oraz doskonalenie serwisu - wylicza Ewelina Czuba.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/lekkoatletyka-tvp-plan-relacji-umowa-swiatowa-federacja-lekkiej-atletyki,7170070572304513a ##

W pierwszych trzech kwartałach br. przychody marketingowe TVP mocno wzrosły rok do roku: te z reklam - z 428,2 do 489,4 mln zł, a ze sponsoringu - z 79,9 do 86,7 mln zł. Przy czym nadawca spodziewał się więcej: 514,6 mln zł z reklam i 91,3 mln zł ze sponsoringu. W sprawozdaniu tłumaczy, że wynika to „z niepewnej sytuacji na rynku reklamy w związku z pandemią”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+