Wśród widzów oglądających naziemną telewizję cyfrową w 2013 roku (w okresie od 1 stycznia do 30 grudnia) na pozycji lidera oglądalności umocniła się TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku zwiększył się o 0,45 proc. i wyniósł 17,97 proc.
Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który zanotował udział na poziomie 15,74 proc., po spadku w skali roku o 6,20 proc. Z miejsca czwartego na trzecie awansowała TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 4,17 proc. i wyniósł 13,11 proc. Natomiast na czwartą lokatę spadł TVN, którego udział zmalał o 17,90 proc., do 11,79 proc.
Tuż za tzw. „wielką czwórką” uplasował się kanał TV Puls, który rok wcześniej był szósty. Jego udział w 2013 roku ukształtował się na poziomie 5,92 proc., po spadku o 13,83 proc.

Szóste miejsce należało do stacji TVN7 (5,16 proc.; w górę o 0,39 proc.), która awansowała z miejsca siódmego.
Natomiast z piątego na siódme miejsce spadł kanał TVP Info, który odnotował największy spadek udziału. Jego średni roczny wynik zmniejszył się bowiem aż o 25,97 proc. do 5,13 proc. Oczko niżej uplasował się kanał TV4 (4,31 proc.; wzrost o 0,70 proc.).
Na dziewiątym miejscu uplasował się Puls 2, który awansował z miejsca czternastego. Stacja ta zanotowała największy wzrost udziału w zestawieniu, wynoszący aż 220,17 proc. do 3,81 proc. Kanał ten rozpoczął nadawanie 19 lipca 2012 roku.
Na kolejnej stronie prezentujemy ranking stacji w grupie komercyjnej 16-49

W grupie komercyjnej 16-49 w 2013 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,79 proc. zanotowała w skali roku spadek o 7,87 proc.
Drugie miejsce należało do stacji TVN, której udział zmalał rok do roku o 14,70 proc., do 12,65 proc. Na ostatniej pozycji podium sklasyfikowana została TVP1. Średni wynik tej stacji w ostatnim roku wyniósł 12,09 proc., po spadku o 8,69 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (11,17 proc.; w dół o 1,76 proc.).
Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała spadek o 4,57 proc., do 7,72 proc.
Największym wzrostem w tej grupie wiekowej pochwalić się mógł Polsat Sport News, którego udział poszedł do góry aż o 210,71 proc. i tym samym wyniósł on 0,87 proc. Kanał ten w 2012 roku był monitorowany dopiero od listopada.

Również w grupie 16-49 najwięcej straciła TVP Info, której wynik zmalał o 38,06 proc., do 2,36 proc. udziału.
23 lipca 2013 roku zostały wyłączone ostatnie naziemne nadajniki analogowe. Od tego czasu naziemna telewizja jest dostępna tylko w formie cyfrowej (więcej na ten temat).
Dane przedstawione w zestawieniach obejmują okresy: od 1 stycznia do 30 grudnia 2013 roku oraz od 1 stycznia do 30 grudnia 2012 roku. Przedstawione w rankingach pomiary pokazują średnie wyniki oglądalności badanych stacji telewizyjnych w tych okresach - kanałów nadających w pierwszym, drugim i trzecim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.











