Udział liderującej TVP1 w okresie od 30 marca do 5 kwietnia 2015 roku zmniejszył się o 0,12 pkt. proc. do 11,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 1,21 pkt. proc. i wyniósł 11,82 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Wynik tej stacji to 10,95 proc., po spadku o 0,67 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,27 proc.; do góry o 0,65 pkt. proc.).
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN7 (3,70 proc.; + 0,16 pkt. proc.), TV4 (3,24 proc.; + 0,20 pkt. proc.), TVP Info (3,22 proc.; + 0,12 pkt. proc.), Puls 2 (1,76 proc.; + 0,13 pkt. proc.), TVP Seriale (1,45 proc.; + 0,15 pkt. proc.), TVP Rozrywka (1,02 proc.; + 0,11 pkt. proc.), Polo TV (0,93 proc.; + 0,13 pkt. proc.) i Nickelodeon (0,88 proc.; + 0,16 pkt. proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera uplasował się Polsat. Stacja ta zanotowała jednak spadek o 1,15 pkt. proc. do 13,49 proc. udziału. Na drugą lokatę spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 1,35 pkt. proc. do 12,31 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki, która awansowała z miejsca czwartego - udział tej stacji, po wzroście o 0,74 proc., wyniósł 8,34 proc. Z kolei na czwartą lokatę spadła Jedynka (jednak do góry o 0,27 pkt. proc. do 8,29 proc.).
Największą widownię w zeszłym tygodniu - 6,47 mln widzów - zgromadził pokazany na antenie TVP2 serial „M jak miłość”.
Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe” TVP2 z 5,33 mln widzów (emisja 1 kwietnia).
Podium uzupełnia serial „Ranczo” TVP1 z widownia na poziomie 4,92 mln osób (więcej na ten temat).
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 30.03.2015 - 05.04.2015 - grupa 4+

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 30.03.2015 - 05.04.2015 - grupa 16-49











