Udział liderującej TVP1 w okresie od 21 do 27 marca 2016 roku zwiększył się o 0,38 pkt. proc. do 11,92 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##
Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,75 pkt. proc. i wyniósł 10,85 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął TVN. Wynik tej stacji to 10,46 proc., po spadku o 0,66 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,54 proc.; w dół o 0,16 pkt. proc.).
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,63 proc.; do góry o 0,08 pkt. proc.), TV4 (3,49 proc.; + 0,26 pkt. proc.), TVN7 (3,42 proc.; + 0,61 pkt. proc.), Puls 2 (2,08 proc.; + 0,18 pkt. proc.), TVP Seriale (1,55 proc.; + 0,16 pkt. proc.), TV6 (1,44 proc.; + 0,02 pkt. proc.), TVP Rozrywka (1,20 proc.; + 0,15 pkt. proc.), Polsat News (1,05 proc.; + 0,09 pkt. proc.), Polo TV (0,95 proc.; + 0,10 pkt. proc.) i Fokus TV (0,91 proc.; + 0,12 pkt. proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Stacja ta zmniejszyła udział o 0,65 pkt. proc. do 12,69 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, którego udział uplasował się na poziomie 12,36 proc., po spadku o 0,73 pkt. proc.
Na ostatnią pozycję podium awansowała Jedynka - udział tej stacji wyniósł 8,05 proc., po wzroście o 0,91 pkt. proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Dwójka (jednak do góry o 0,22 pkt. proc. do 7,75 proc.).
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził tradycyjnie serial „M jak miłość”, którego odcinek z 22 marca oglądało 6,77 mln widzów.
Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe”, który dzień później do Dwójki przyciągnął średnio 4,58 mln widzów.
Podium uzupełnia towarzyski mecz Polska-Finlandia, którego transmisję w Jedynce śledziło 4,13 mln osób (spotkanie odbyło się 26 marca), a oczko niżej znalazły się „Barwy szczęścia” - (4,08 mln widzów; emisja 22 marca w TVP2).

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 21.03.2016 - 27.03.2016 - grupa 4+
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 21.03.2016 - 27.03.2016 - grupa 16-49











