TVP2 z większymi wpływami reklamowymi niż TVP1 (raport za marzec)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w marcu br. były o 12 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Nestle, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu 2017 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,53 mln spotów reklamowych, o 19,28 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku. Trwały one 16,02 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 13,78 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,49 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 12,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemddia.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-marzec-2017-liderem-polsat ##

grafika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 404,60 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 15,58 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 5,03 proc. do 292,16 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (124,87 mln zł; wzrost o 15,82 proc.), która wyprzedziła TVP1 (122,14 mln zł; spadek o 18,96 proc. - największy w top 20).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 60,77 mln zł i spadkiem o 7,55 proc.

12. miejsce zajął kanał 4fun.tv, który zanotował największy wzrost w top 20 - o 414,56 proc. do 32,96 mln zł.

grafika

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 81,65 mln zł - w marcu 2017 roku wydała firma Nestle. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 4,65 proc. Kolejne miejsca zajęły: Aflofarm (74,17 mln zł; do góry o 51,12 proc.) i Pharmacia (67 mln zł; + 8,99 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online