Tylko 100 tys. osób w Polsce ma dostęp do superszybkiego internetu

W 2014 roku łączna liczba osób, które posiadają szerokopasmowy dostęp do internetu w technologii Fiber to the home (FTTH) i Fiber to the building (FTTB) w Polsce wyniosła 97 tys. To zaledwie 0,65 proc. wszystkich gospodarstw domowych - wynika z danych FTTH Council Europe.

łb
łb
Udostępnij artykuł:

Zgodnie z wytycznymi zawartymi w Europejskiej Agendzie Cyfrowej (EAC) Polska jest zobowiązana, by do 2020 roku wszystkie gospodarstwa domowe oraz firmy miały dostęp do łącza internetowego o prędkości minimum 30 Mb/s, a 50 proc. gospodarstw i firm mogło korzystać z łącza o prędkości 100 Mb/s.

Na koniec 2014 roku dostęp do szybkiego internetu posiadało tylko 97 tys., co oznacza jedynie 0,65 proc. wszystkich gospodarstw domowych. W porównaniu z 2013 rokiem, odnotowano wzrost użytkowników tej technologii do około 20 tys.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/19-2-mln-internautow-w-polsce-najpopularniejszymi-serwisami-google-yt-allegro-fb-onet-i-wp-w-dol-nk-pl ##

W celu realizacji EAC opracowany został Narodowy Plan Szerokopasmowy. Jego priorytetem jest rozszerzenie pokrycia na obszary dotychczas nie objęte dostępem do sieci i które nie są uwzględnione w planach prywatnych dostawców. Wdrożona infrastruktura ma zapewniać otwarty i niedyskryminujący dostęp do sieci.

Fundusze publiczne na ten cel mają być przeznaczone i dystrybuowane w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych. Jest to kwota około 200 milionów euro do 2020 roku.

Technologia FTTH i FTTB to rozwiązania zapewniające możliwie najwyższą prędkość połączenia internetowego za pomocą sieci światłowodowych docierających bezpośrednio do domów (ang. Fiber to the home) lub budynków biurowych (ang. Fiber to the buildings).

łb
Autor artykułu:
łb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii