Udany tydzień Polsatu, coraz gorsze wyniki TVP1. 9,45 mln widzów meczu Polska-Czarnogóra

Nowym liderem rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu został Polsat, który wyprzedził TVN. Trzecie miejsce zajęła TVP2, która zwiększyła przewagę nad TVP1. Wśród poszczególnych programów największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły mecz Polska-Czarnogóra, „M jak miłość” i spotkanie Armenia-Polska - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 2 do 8 października 2017 roku, zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Czarnogórą, który odbył się w zeszłą niedzielę. W Polsacie oglądało go średnio 8,50 mln osób (w Polsacie Sport - 950 tys.). Udział stacji w tym czasie wyniósł 52,97 proc. (Polsat Sport - około 6 proc.) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Łączna widownia wygranego przez Polaków ostatniego eliminacyjnego pojedynku wyniosła 9,45 mln osób (około 59 proc. udziału). Jak wynika z naszej analizy jest to rekordowa oglądalność poszczególnego spotkania reprezentacji Polski w eliminacjach do przyszłorocznego mundialu.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który 2 października na antenie Dwójki oglądało 5,81 mln widzów, co dało stacji 37,96 proc. udziału.

Trzeci był czwartkowy eliminacyjny mecz piłki nożnej do Mistrzostw Świata w Rosji pomiędzy Polską, a Armenią. W Polsacie oglądało go średnio 5,33 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 39,66 proc. Pojedynek ten również równolegle był transmitowany w Polsacie Sport. Z danych udostępnionych przez nadawcę wynika, że łączna jego widownia na obu antenach wyniosła 6 mln osób (44,2 proc. udziału).

Oczko niżej uplasowało się studio sportowe po meczu Polska-Czarnogóra, które w Polsacie śledziło 4,60 mln widzów (26,39 proc. udziału).

Na piątej pozycji znalazł się medyczny serial „Na dobre i na złe”, który w środowy wieczór w TVP2 śledziło 4,12 mln widzów (27,05 proc. udziału).

Tuż za czołową piątką uplasowało się reality-show „Rolnik szuka żony”. Odcinek tego programu pokazany 8 października miał 3,62 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 22,46 proc.

Kolejną lokatę zajął codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę 4 października śledziło 3,61 mln widzów (23,62 proc. udziału).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-liderem-po-trzech-kwartalach-tvp2-wyprzedzila-tvp1-w-16-49-mecz-polska-rumunia-ratingowym-hitem ##

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 3 października obejrzało 3,19 mln widzów (24,05 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejszy „Teleexpress” TVP1 zgromadził 2,47 mln widzów (emisja 8 października; 16. pozycja). Po raz pierwszy w historii tygodniowych rankingów oglądalności w grupie 4+ do top 20 nie załapały się „Wiadomości” TVP1.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (3,05 mln widzów; emisja 7 października w TVN; 9. pozycja w zestawieniu).

Wysoką widownię zanotował również program „The Voice of Poland”. W zeszłą sobotę talent-show śledziło 2,40 mln widzów, co dało stacji 16,34 proc. udziału w rynku. Wśród hitów tygodnia pozycja ta znalazła się na 17 miejscu.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Polska-Czarnogóra, który w Polsacie miał 3,79 mln osób (dało to tej stacji 58,42 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął pojedynek Armenia-Polska (2,33 mln widzów; 46,19 proc. udziału), a podium uzupełnia studio sportowe przed spotkaniem Polska-Czarnogóra (2,28 mln widzów; 31,86 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze seriale „M jak miłość” (1,96 mln; 31,99 proc.) i „Na dobre i na złe” (1,37 mln; 22,79 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 2,50 pkt. proc. do 13,31 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Polsat wyprzedził TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,76 proc., po spadku o 0,34 pkt. proc.

Ostatnią lokatę podium zajęła TVP2. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,62 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,22 pkt. proc.

Z kolei średni udział sklasyfikowanej na czwartym miejscu Jedynki wyniósł 8,32 proc. (w dół o 0,51 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 39,58 proc. do 41,01 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4. Jego średni udział wyniósł 4,13 proc. (- 0,43 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował Polsat, który również i tutaj wyprzedził TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 3,36 pkt. proc. do 15,41 proc.

Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 13,78 proc. (w dół o 0,41 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,25 pkt. proc. do 7,33 proc.) i Jedynka (- 0,56 pkt. proc. do 4,96 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (do góry o 2,88 pkt. proc. do 14,76 proc.), który wyprzedził TVN (w dół o 0,32 pkt. proc. do 12,59 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online