- To stawianie pod ścianą przez giganta słabszego przeciwnika, jakim jest rozproszona branża internetowa - tak w wypowiedzi dla „Dziennika Gazety Prawnej” Anna Streżyńska oceniła pomysł Miroslava Rakovskiego, prezesa kontrolującej T-Mobile Polskiej Telefonii Cyfrowej, żeby blokować reklamy w mobilnych wersjach serwisów internetowych, odciążając w ten sposób sieć. - Podnoszony przez branżę problem finansowania dalszego rozwoju sieci istnieje i powinna rozpocząć się w tej sprawie dyskusja z przedstawicielami branż, które na tym zarabiają. Ale to musi być dialog, a nie działanie z pozycji siły - podkreśliła Streżyńska. Jednocześnie zapowiedziała, że jeśli PTC albo inny operator zacznie blokować reklamy w internecie mobilnym, UKE będzie zmuszony interweniować.

Przypomnijmy, że koncepcję Rakovskiego wcześniej skrytykowały dwie organizacje zrzeszające wydawców i branżę internetową. IAB Polska ocenił, że blokowanie reklam naruszy prawo i zaszkodzi interesom wydawców (więcej na ten temat), a Izba Wydawców Prasy podkreśliła, że takie działanie to ekonomiczna forma cenzury naruszająca wolność prasy i integralność treści serwisów (więcej o tym).











