Spór sięga roku 2008, w którym spółka Future Enterprises z Singapuru zgłosiła do rejestracji unijny znak towarowy MacCofee zapowiadając, że zamierza wykorzystywać go do nazywania konkretnych potraw i napojów. W 2010 r. zgłoszenie zostało przyjęte przez EUIPO, urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej.
Decyzja wzbudziła sprzeciw sieci restauracji McDonald’s, która argumentowała, że jej konkurenci nie mogą wykorzystywać nazw zawierających przedrostki „Mac” i „Mc”.
W 2013 r. EUIPO przychylił się do oceny MacDonald’s i orzekł, że tylko ta firma może korzystać w nazwach ze wspomnianych przedrostków.
Future Enterprises odwołała się od tego orzeczenia, jednak ostatecznie apelacja została odrzucona przez sąd Unii Europejskiej.
Wyrok oznacza, że na terenie Europy tylko McDonald’s może korzystać ze znaków towarowych rozpoczynających się od „Mac” i „Mc’ kojarzących się w naturalny sposób z amerykańską siecią fast-foodów.












