Unilever wspiera Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ

Warszawa, 5 października 2015 r.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Unilever wspiera Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ

25 września 2015 Organizacja Narodów Zjednoczonych ogłosiła 17 Globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju. Mają one pomóc dokonać w ciągu następnych 15 lat trzech osiągnięć: wyeliminować skrajne ubóstwo, walczyć z nierównościami i wstrzymać zmiany środowiskowe. Opracowane cele to drogowskaz aby uczynić ten plan realnym. Do wyzwania włączyła się również firma Unilever.

Misją Organizacji Narodów Zjednoczonych jest rozpowszechnienie Globalnych Celów i sprawienie, by były zrozumiałe dla wszystkich. Firma Unilever jest bardzo zaangażowana w działania na rzecz ich realizacji a współpracując z innymi przedstawicielami świata biznesu i organizacjami pozarządowymi wspiera również ich promocję.

Problemy, na które odpowiadają ustanowione Globalne Cele, mają ogromny wpływ na działalność Unilever i są zgodne z ambicjami firmy określonymi w ramach Planu życie w sposób zrównoważony. Wiele z tych wyzwań, w tym zmiany klimatyczne, dążenie do równouprawnienia oraz poprawa stanu zdrowia i higieny, ma bezpośrednie znaczenie dla działalności koncernu na całym świecie.

Konkretne cele z globalnej agendy ONZ są wpisane w misje poszczególnych marek firmy Unilever, których działania realizowane są również na poziomie lokalnym. Dla przykładu - cel 2. zakładający m.in. wyeliminowanie głodu oraz promocję zrównoważonego rolnictwa, jest wpisany w działania marek Knorr i Lipton. Pierwsza z nich zobowiązała się bowiem do poprawy warunków życia najmłodszych, m.in. poprzez przekazanie 1 mln pożywnych posiłków dla dzieci w wieku szkolnym na całym świecie. Projekt realizowany jest we współpracy z World Food Programme (WWF). W ramach działań prowadzonych lokalnie tylko w ostatnim czasie do Polskich Banków Żywności zostało w sumie przekazane 10 140 kg żywności. Dodatkowo marka Knorr dąży do pozyskiwania surowców rolnych ze zrównoważonych upraw i promuje zrównoważone rolnictwo poprzez specjalne gospodarstwa tzw. Knorr Landmark Farms. Z kolei celem marki Lipton jest pozyskiwanie herbaty wyłącznie z upraw certyfikowanych przez Rainforest Alliance.

Cel 5. ukierunkowany na wzmocnienie pozycji kobiet i dziewcząt jest tożsamy z misją marki Dove, która od wielu lat stara się podnosić poczucie własnej wartości u kobiet. W tym roku czyniła to w ramach kampanii NaroDove Piękno mającej zachęcić panie do pochwalenia się swoim pięknem.

Kolejną zaangażowaną społecznie marką jest Domestos. Zespół pracujący nad jej rozwojem podjął się wyzwania poprawy warunków higienicznych i sanitarnych na całym świecie. Działania te są tożsame z założeniami celu 6. globalnej agendy ONZ. Z początkiem września wystartowała druga edycja kampanii społeczno-edukacyjnej Wzorowa Łazienka, skierowanej do uczniów szkół podstawowych. W jej pierwszej odsłonie wzięły udział dzieci z 375 szkół z całej Polski zamieszczając w galerii konkursowej prawie 13 tysięcy prac plastycznych. W efekcie odnowione zostały łazienki w 3 szkołach.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów