UOKiK: reklamy promocji „Wszystko za 10 zł” w Vectrze mogły wprowadzać w błąd, klienci dostaną rekompensaty

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął decyzję w sprawie promocji sieci kablowej Vectra pod hasłem „Wszystko za 10 zł”. Według UOKiK-u reklamy tej oferty mogły wprowadzać odbiorców w błąd, dlatego firma ma zapewnić swoim obecnym i byłym klientom rekompensaty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
UOKiK: reklamy promocji „Wszystko za 10 zł” w Vectrze mogły wprowadzać w błąd, klienci dostaną rekompensaty

Postępowanie w sprawie promocji i kampanii reklamowej Vectry pod hasłem „Wszystko za 10 zł” UOKiK zaczął w październiku 2015 roku. Analizowana akcja była realizowana od września do grudnia 2015 roku. W reklamach z udziałem Wojciecha Mecwaldowskiego podkreślano, że w Vectrze każdy jej pakiet telewizyjny, telefoniczny i internetowy jest teraz dostępny za 10 zł. Ta informacja była eksponowana w różnych reklamach, np. na początku spotu radiowego Mecwaldowski powtarzał kilkanaście razy „10 złotych”, a potem lektor mówił: „Wszystko w Vectrze masz za dychę! Telewizja, 182 kanały z nagrywarką, Internet – 150 megabitów, rozmowy bez limitu, filmy i seriale na komórce i tablecie. Odwiedź najbliższy salon lub zadzwoń”.

 

Tymczasem postępowanie przeprowadzone przez UOKiK wykazało, że Vectra nie informowała, że reklamowana cena obowiązywała jedynie przez 2 lub 3 miesiące w umowach podpisywanych na np. 12, 18 lub 24 miesiące. Po zakończeniu okresu promocyjnego koszty poszczególnych usług były wyższe.

Według UOKiK-u reklamy tej oferty mogły wprowadzać konsumentów w błąd. - Sposób prezentacji oferty był jednoznaczny i w żaden sposób nie wskazywał na istnienie dodatkowych, mniej korzystnych warunków niż 10 zł za każdą z usług. Dlatego działania Vectry mogły spowodować, że konsument podjął decyzję o zainteresowaniu się jej ofertą, a w konsekwencji podpisał umowę, czego mógłby nie zrobić gdyby miał prawdziwe informacje - komentuje Marek Niechciał, prezes UOKiK-u.

Vectra w trakcie postępowania Urzędu dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty wszystkim byłym i obecnym abonentom, którzy skorzystali z promocji „Wszystko za 10 zł”. W ramach rekompensaty obecni klienci firmy będą mogli otrzymać na trzy miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi, z której korzystają (pakiet premium do telewizji, zwiększenie transmisji danych do internetu stacjonarnego, dodatkowe minuty do telefonii stacjonarnej lub mobilnej (wraz z kartą SIM), dodatkowy pakiet internetu mobilnego wraz z kartą SIM) lub uzyskać rabat 10 zł przez 3 miesiące na każdą z nich. Spółka będzie też musiała wysłać pismo do swoich klientów, w którym m. in. poinformuje ich o możliwych rekompensatach oraz terminie na podjęcie decyzji. Jeżeli nie dokonają wyboru, zostanie im przyznana pierwsza z propozycji, czyli dodatkowe pakiety.

Z kolei byli abonenci otrzymają 30 zł za każdą usługę, którą kupili w ramach promocji. Również zostaną o tym poinformowani stosownym pismem.

Ponadto Vectra ma wykupić trzykrotną emisję w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym poinformuje, że reklamy pokazywane w kampanii „Wszystko za 10 zł” mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Decyzja jest prawomocna. Vectra będzie miała obowiązek złożenia UOKiK-owi sprawozdania z wykonanego zobowiązania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu