UPC o wydrukowaniu hasła abonenta na zleceniu dla technika: to pojedynczy błąd

W czwartek abonent sieci kablowej UPC Polska poskarżył się za pośrednictwem Wykop.pl, że operator przekazał technikowi hasło do jego skrzynki pocztowej UPC. - W tym przypadku system zachował się nieprawidłowo, natychmiast skontaktowaliśmy się z klientem - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Fura, rzecznik prasowy UPC Polska.

Łukasz Brzezicki
Łukasz Brzezicki
Udostępnij artykuł:

Klient UPC opisuje, że podczas wizyty technika w jego domu na kartce ze zleceniem - którą pracownik miał ze sobą - wydrukowano login i hasło do skrzynki pocztowej (UPC dodaje abonentom tę usługę bezpłatnie). - O jakiejkolwiek prywatności i bezpieczeństwie w przypadku poczty UPC można zapomnieć. Teoretycznie każdy pracownik UPC może mieć dostęp do skrzynek użytkowników. Napisałem do UPC w tej sprawie, czekam na odpowiedź - napisał klient, podpisujący się jako Rajhan.

Po kilku godzinach abonent poinformował użytkowników Wykop.pl, że operator się z nim skontaktował i wyjaśnił sytuację. - W tej chwili współpracują z działem IT w celu wyjaśnienia sytuacji - podał we wpisie.

grafika

Rzecznik prasowy UPC Polska Michał Fura tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl, że opisany przypadek jest indywidualny, a operator nie podaje technikom haseł swoich klientów. - Bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas najważniejsze, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby było na jak najwyższym poziomie. Hasła do poczty klientów przechowujemy w bezpieczny sposób. W przypadku instalacji internetu nowemu klientowi generujemy hasło losowe, które jest zapisywane na WO, by instalator/technik mógł przeprowadzić instalacje usługi. Klient natomiast jest zachęcamy do zmiany hasła - wyjaśnia Michał Fura.

Abonent wskazuje jednak, że ciąg znaków, który udostępniono technikowi był jego własnym hasłem, które kilka lat temu zmienił z hasła domyślnego.

- System z założenia uniemożliwia drukowanie hasła ustawionego już przez samego klienta. W tym konkretnym przypadku system zachował się jednak nieprawidłowo, ale natychmiast po otrzymaniu sygnału skontaktowaliśmy się z klientem w celu zmiany hasła, wyjaśnienia sytuacji i podjęliśmy kroki uniemożliwiające wystąpienie tego błędu w przyszłości - tłumaczy rzecznik prasowy UPC.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/13-ulica-universal-channel-i-e-znikaja-z-sieci-kablowej-upc-polska ##

Łukasz Brzezicki
Autor artykułu:
Łukasz Brzezicki
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"