USA: spadek wydatków na reklamę

Wydatki na reklamę w USA w pierwszych trzech kwartałach bieżącegoroku zmniejszyły się o 0,1 procenta w porównaniu z analogicznymokresem roku ubiegłego.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z 16 medialnych segmentów monitorowanych przez firmę badawcząNielsen Monitor-Plus, tylko w 6 zanotowano wzrost wydatków nareklamy - informuje serwis Mediaweek.

Najwyższy - o 15,9 procenta - został odnotowany w przypadkuinternetu. Kolejne pod tym względem były: czasopisma o zasięguogólnokrajowym (7,7 procenta wzrostu), niedzielne dodatki o zasięguogólnokrajowym (6 procent), outdoor (5,7 procent), telewizjakablowa o zasięgu ogólnokrajowym (1,2 procenta) oraz telewizjahiszpańskojęzyczna (0,5 procenta). Z kolei najwyższe spadkireklamowych wydatków dotknęły prasę lokalną (7,4 procenta), prasęogólnokrajową (5,2 procenta) oraz lokalne czasopisma (4,6procenta).

Z czołowej dziesiątki największych reklamodawców, swoje budżetyobcięło aż osiem firm. Jedynie lider rynku Procter & Gamble, atakże Kraft Foods Inc. przeznaczyły w okresie styczeń - wrzesień(odpowiednio o 1,3 i 1 procent) więcej pieniędzy na swoją promocję niż w zeszłym roku. Najwyższy spadek nakładów został zaobserwowanyw przypadku firm General Motors (o 22,2 procenta), Cerberus CptlMgt Chrysler (o 11,3 procenta) oraz Johnson & Johnson (o 10,8procenta).

Tydzień wcześniej analogiczne dane za pierwsze dziewięć miesięcybieżącego roku przedstawiła firma badawcza TNS Media. Według niejwydatki amerykańskich firm na reklamę wyniosły w tym czasie 108,2miliarda dolarów - o 0,2 procenta więcej niż rok wcześniej w tymsamym okresie.

źródło: Mediaweek

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim