Sprzedaż ogółem tygodnika “Uważam Rze. Inaczej Pisane” (Presspublica) w lipcu br. wyniosła 136 660 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję utrzymała “Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy), której sprzedaż spadła o 6,16 proc. W lipcu br. sprzedała się ona w nakładzie 134 219 tys. egz.
Na trzecie miejsce z drugiego spadł “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”), którego sprzedaż wzrosła o 1,11 proc. do 133 973 egz.
Na największym minusie lipiec zakończył “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Zanotował on spadek o 20 proc. do 33 501 egz., ale utrzymał się na miejscu siódmym.
Porównując dane z lipca br. do danych z czerwca br. widać, że większość tygodników zanotowało wzrost sprzedaży.
Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w lipcu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem spadła o 0,5 proc. i wyniosła 375 150 proc.

Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.











