– Prowadzimy własne badania na temat celów i trendów inwestycyjnych w innych krajach. Okazuje się, że nieruchomości w Hiszpanii są na celowniku wielu inwestorów. Inwestorzy z Wielkiej Brytanii w naszych analizach są tuż za Niemcami, Szwedami i Włochami, jeśli chodzi o średnie ceny kupna nieruchomości na południu Europy. W pierwszej kolejności chcemy wyjść z ofertą do Polaków mieszkających na Wyspach, następnie podjąć kolejne działania i szerszą promocję. – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland. – Jesteśmy już na 6 rynkach europejskich. Docelowo chcemy być obecni w 20 krajach w Europie. Kampania reklamowa w Wielkiej Brytanii to swoisty pilotaż, chcemy sprawdzić jaka będzie reakcja inwestorów. Otwieramy także biuro. Rozpoczęliśmy też proces zakładania spółki zależnej na tamtym rynku – dodaje Michał Ćwierzyk.

Grupa Vela Poland wprowadziła usługi dotychczas na 6 rynkach zagranicznych – Chorwacji, Portugalii, Rumunii, Niemiec, Belgii i Szwecji. Spółka chce zdywersyfikować profil klientów przez rozwój usług między innymi w Wielkiej Brytanii. Wartość transakcji sprzedaży nieruchomości w 2022 roku, w których pośredniczyła spółka wyniosła kilkadziesiąt mln zł. Spółka chce wykorzystać dobra koniunkturę i skalować biznes.
– Chcemy zachować dotychczasową dynamikę rozwoju. Polacy coraz chętniej spoglądają w stronę nieruchomości na południu Europy. W całym 2022 roku nabyli prawie 3 tys. mieszkań i domów. Po zapytaniach klientów widzimy, że ten rok może być jeszcze lepszy – dodaje Michał Ćwierzyk.
Spółka w 2023 roku zamierza rozwinąć ofertę o wynajem i obsługę potransakcyjną. Spółka rozmawia także z inwestorami instytucjonalnymi i branżowymi o możliwościach współpracy. W 2022 roku spółka wypracowała prawie 2 mln zł przychodów i ponad 450 tys. zł zysku netto, wyprzedzając prognozy przychodów o ponad 17 proc.











