Średnia sprzedaż ogółem magazynu “Show” (Wydawnictwo Bauer) w grudniu ub.r. wyniosła 424 020 egz. i była wyższa o 13 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten w ostatnim miesiącu ub.r miał promocyjną cenę 1,50 zł, podczas gdy rok wcześniej kosztował 1,99 zł.
Z pozycji pierwszej na drugą spadł konkurencyjny magazyn “Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska). Jego sprzedaż zmalała o 11,6 proc. i wyniosła 386 003 egz. Dwutygodnik ten w grudniu ub.r. kosztował 2,20 zł, o 21 groszy więcej niż rok wcześniej.
Na podium znalazł się też drugi tytuł Edipresse - wprowadzony na rynek w październiku ub.r. - “Flesz. Gwiazdy & Styl”. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 336 398 egz. Magazyn w grudniu wrócił do ceny promocyjnej 1,50 zł.

>>> 2011 rok: “Party” traci, goni go “Show” Na czwartym miejscu uplasowała się ”Viva!” (także Edipresse Polska), która w ostatnim miesiącu ub.r. sprzedała się w liczbie 233 376 egz., czyli o 19 proc. niższej niż rok wcześniej. To największy spadek w zestawieniu. Magazyn ten zarówno w grudniu 2011 r. jak i w grudniu 2010 r. miał jeden numer w cenie promocyjnej 0,99 zł.
Największy wzrost sprzedaży odnotował wydawany przez G+J Polska dwutygodnik “Gala”. Jego wynik sprzedażowy wyniósł 94 509 egz. i był aż o 18,6 proc. wyższy niż rok wcześniej, gdy pismo było tygodnikiem. W grudniu ub.r. magazyn kosztował 4,99 zł, a rok wcześniej - 3,50 zł lub 3,99 zł.
W grudniu ub.r. w porównaniu do listopada ub.r. wzrost sprzedaży ogółem zanotowała jedynie “Viva!”. Tytuł ten zyskał aż o 82,1 proc., ale w listopadzie nie miał wydań promocyjnych. Pozostałe pisma straciły, a najbardziej w dół poszybowała sprzedaż “Gali” - jej wynik zmalał o 29,7 proc. W grudniu nie miał jednak wydania w cenie promocyjnej 1,99 zł, jak miesiąc wcześniej.












