Koncern Vox Media, właściciel m.in. magazynu New York, Vox.com, Eatera, The Verge i SB Nation, oraz Group Nine Media, do której należą Thrillist, The Dodo, NowThis i PopSugar, podpisały umowę o połączeniu sił.
Szczegóły finansowe nie zostały ujawnione, transakcja ma zostać zamknięta na początku 2022 r.
Cyfrowy moloch
W wyniku transakcji Jim Bankoff, obecny szef Vox Media będzie zarządzał połączoną firmą, a udziałowcy Voxa będą posiadać około 75 proc. udziałów w firmie. Prezes Group Nine Ben Lerer dołączy do zarządu nowego podmiotu.
- Pod kierownictwem Bena, Group Nine przekształciła się z początkującego startupu w jednego z największych i najbardziej utytułowanych wydawców w branży - zaznaczył Jim Bankoff w oświadczeniu informującym o transakcji. - Podobnie jak my, ich zespół udowodnił, że jest liderem zarówno w budowaniu cenionych marek medialnych od podstaw, jak i w skutecznym nabywaniu i integrowaniu innych podmiotów. Dzięki tej akwizycji, Vox Media rozszerzy swoją pozycję lidera na nowe kategorie, formaty i platformy dystrybucyjne, przyjmując do naszego portfolio kolejne cenione marki.

Partnerzy transakcji podali, że mają łącznie 350 mln odbiorców w mediach społecznościowych na wszystkich platformach, tak wskazują dane firmy analitycznej Comscore.
Obie firmy są aktywne w wielu segmentach, także w produkcji telewizyjnej i filmowej. Vox produkuje programy dla Netfliksa, a Group Nine podpisała umowę z Discovery+ (Discovery jest również głównym inwestorem w firmie).
Według obserwatorów rynku, jeśli połączenie zostanie sfinalizowane, to stworzy jednego z największych graczy medialnych w przestrzeni cyfrowej w Stanach Zjednoczonych. Transakcja wymaga jednak akceptacji amerykańskich instytucji regulacyjnych.











