VW Group Polska, Kino Świat i Polkomtel z największym wzrostem wydatków na reklamę w I połowie br. (analiza)

W pierwszej połowie br. media tradycyjne na reklamach zarobiły niespełna 2 proc. więcej niż w podobnym okresie 2016 roku. Największą dynamikę wydatków zanotowały w tym okresie Volkswagen Group Polska, Kino Świat i Polkomtel. Budżety reklamowe zredukowały natomiast Unilever i Orange.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
VW Group Polska, Kino Świat i Polkomtel z największym wzrostem wydatków na reklamę w I połowie br. (analiza)
fot. Shutterstock.com

Od stycznia do czerwca br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach (poza internetem) ponad 15,6 mld zł. Było to 1,8 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl opracowanej na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która na promocje swoich marek wydała 976,6 mln zł, o 5,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Ten marketer w jednej z ostatnich kampanii promujących markę Braveran z dwiema kobietami jako pieczeniami na jednym ogniu.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 451,8 mln zł (wyższymi o 37,2 proc. w skali roku). Trzecią lokatę zajmuje z kolei sieć dyskontów Lidl Polska, która przeznaczyła na reklamy 311,6 mln zł (9,5 proc. więcej niż rok temu). O tym marketerze było głośno pod koniec czerwca, gdy w social mediach wypuścił reklamy cukru z hasłem „Słodki jeżu”.

Spośród pozostałych z top 10 największych reklamodawców pierwszego półrocza br. największą dynamikę wydatków reklamowych miał w skali roku importer samochodów Volksawagen Group Polska (należą do niego takie marki, jak m.in. Volksawagen, Audi, Skoda). Budżet reklamowy tej firmy na tradycyjne media wzrósł rok do roku o 45,3 proc., z 167 mln zł do 242,7 mln zł.

Niemal jedną trzecią więcej (27,3 proc.) niż rok wcześniej wydał na reklamy Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus. Było to 195 mln zł. W drugiej połowie czerwca UOKiK wszczął postępowanie przeciw tej spółce, po skargach konsumentów na płatne SMS-y premium i utrudnianie reklamacji.

O 20,2 proc. więcej kosztowały w tym roku reklamy firmy Ferrero Polska - 237,7 mln zł. Z kolei firma farmaceutyczna USP Zdrowie zwiększyła nakłady reklamowe o 15,2 proc., do 201,9 mln zł.

Z czołówki największych reklamodawców mediów tradycyjnych trzy firmy ograniczyły swoje wydatki reklamowe. Unilever Polska zredukował budżet o 24,5 proc. (do 225,7 mln zł), Orange Polska - o 24,8 proc. (do 208,4 mln zł), a T-Mobile Polska - o 0,2 proc. (do 194,5 mln zł).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"