Na drugim miejscu znalazły się produkty Sony Ericsson. Największym przegranym okazała się Motorola, która zajęła dopiero 8 miejsce wśród producentów, z zaledwie 2 proc. udziałem w sprzedaży.
47 proc. udział w sprzedaży telefonów komórkowych w sieci Electro World czyni Nokię niekwestionowanym liderem. Przyczyniły się do tego przede wszystkim tanie modele, takie jak Nokia 1600, 1200, 6030, 6060.
„Cena wciąż pozostaje kluczowym argumentem przy zakupie telefonów komórkowych. Warto jednak zauważyć, że coraz większą popularnością cieszą się modele multimedialne, takie jak np: telefony Sony Ericsson serii WalkmanTM lub CybershotTM. Mimo stosunkowo wysokiej ceny są coraz częściej kupowane, bo stanowią alternatywę dla odtwarzaczy MP3 lub prostych aparatów cyfrowych. Te modele to kwintesencja małżeństwa Sony i Ericssona, która owocuje atrakcyjną ofertą i sukcesem rynkowym” – mówi Artur Styczyński, szef działu Telecom w Electro World.

2006 rok był kolejnym, w który zaobserwowano systematyczny wzrost rynku telefonów komórkowych i akcesoriów telekomunikacyjnych. Udział działu Telecom w sprzedaży Electro World w 2006 roku wyniósł ok. 11 proc. Ranking producentów 2006 r. Electro World / Telecom
Ranking producentów 2006 r. Electro World / Telecom producent% udział1Nokia472Sony Ericsson173Samsung124Alcatel105Siemens / BenQ66Sagem37LG28Motorola29Inne1 Najpopularniejsze modele telefonów w 2006 r. w sieci Electro World1Nokia 16002Alcatel OT-E1583Nokia 11004Sony Ericsson J2105Nokia 60606Nokia 60307Nokia 26008Samsung X1609Nokia 111210Samsung X20011Nokia 312012Sony Ericsson W550i13Sony Ericsson K310i14Samsung X640 15Sony Ericsson K750i











