W 2022 roku Play i Allegro największymi profilami marek na polskim Facebooku

Play i Allegro miały ponad dwa miliony fanów na swoich profilach na Facebooku w ub.r. - wynika z raportu Sotrender. Największy przyrost fanów odnotowały Goniec.pl, Jastrzab Post i Świat Gwiazd, zaś najbardziej angażowały TVP Sport, Goniec.pl i LOL mania. Wzrosły ceny CPC i CPM.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

Dwoma największymi profilami polskich marek na Facebooku w 2022 roku były Play i Allegro – obie marki mogą pochwalić się ponad dwumilionową społecznością na swoich profilach. Trzecie miejsce na podium zajął profil Pyszności, który również zbliża się do przekroczenia liczby dwóch milionów fanów.

Z kolei profilami, które zanotowały największy przyrost fanów były te dotyczące newsów i plotek: Goniec.pl (przyrost o ponad 600 tys. fanów), Jastrzab Post oraz Świat Gwiazd.

W minionym roku najbardziej angażującym profilem był profil TVP Sport. Na podium znalazł się również profil Goniec.pl i LOL mania, a tuż za nim TVN24 (miejsce 4.) i Łączy nas piłka (miejsce 5.). Profile publikujące wiadomości i newsy sportowe ponownie najbardziej angażowały facebookowiczów.

grafika

Zestawienie Najuważniejsi (najszybciej i najczęściej reagujący na posty użytkowników), podobnie jak w latach ubiegłych, składa się głównie z marek telekomunikacyjnych. Liderem, drugi rok z rzędu, pozostał profil Orange. Nowym profilem, który awansował do TOP5 na miejsce czwarte jest profil T-Mobile, tym samym deklasując Play z miejsca trzeciego na piąte. Na wszystkich tych profilach moderatorzy odpowiedzieli na ponad 90 proc. postów użytkowników (na profilu Allegro aż na 99 proc. z nich).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mateusz-morawiecki-facebook-fanpage-donald-tusk,7169715086722689a ##

Profilem, na którym w 2022 roku pojawiło się najwięcej postów, był profil Ciąża – pytania i odpowiedzi. W minionym roku, jeszcze bardziej niż w latach poprzednich, treści parentingowe interesowały społeczność na Facebooku – w TOP5 znalazł się bowiem także profil Mamy Mamom. Z kolei profilem, który dość niespodziewanie pojawił się w zestawieniu Najbardziej aktywni był profil Spotted Grójec-Okolice, na którym w całym ubiegłym roku opublikowano aż 24 624 postów, co daje średnio ponad 65 postów dziennie. Tym razem w TOP5 nie znalazł się profil Radia Maryja ani Wirtualnej Polski, zaś na miejsce drugie (z piątego) awansował profil TVN24.

Najlepsze posty

Najlepszym postem roku (najwięcej polubień, udostępnień i komentarzy), który był bezpośrednim odwołaniem do wydarzeń w Ukrainie, był lutowy post Klubu Komediowego (krótki wierszyk o tyranie). Wojna w Ukrainie była niewątpliwie jednym z ważniejszych wydarzeń minionego roku – co ma odzwierciedlenie w postach, które najbardziej angażowały facebookowiczów.

Silnie angażujące były także posty ze zbiórkami na rzecz potrzebujących – 4 z 12 najlepszych postów roku należało do profilu Siepomaga.pl. Niespodzianką jest numer 4. w zestawieniu Sotrendera. Tuż za podium znalazł się bowiem post Comedy Central Polska, który był satyryczną zapowiedzią nowego programu „Backdoor – Wyjście awaryjne” i zdobył imponującą aktywność użytkowników.

Koszty reklamowe poszybowały w górę. W porównaniu do 2021 roku, za CPC (cost per click, koszt pozyskania jednej wizyty) reklamodawcy płacili średnio 21 proc. więcej (87 groszy), a za CPM (cost per mille, koszt za tysiąc wyświetleń) – 4 proc. więcej (7 zł 13 gr). Z kolei średnie dzienne wydatki na reklamę wyniosły 16 zł 81 gr – o 53 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/facebook-dlaczego-widze-te-reklame-meta-narzedzie-przejrzystosci-reklam,7169706790152321a ##

Sotrender w tym roku zrezygnował z umieszczaniu w podsumowaniu profili osób.

Jak wynika z badania Mediapanel, w styczniu serwisy Meta Platforms odnotowały 26,97 mln użytkowników w Polsce, przeciętnie korzystano z nich przez 27 godzin.

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów