Wśród polskich internautów, którzy decydują o zakupie usługi telefonii komórkowej, ponad 90 proc. szuka informacji o poszczególnych modelach, ofertach i sieciach w internecie. Dla dwóch trzecich źródłem takich wiadomości są reklamy.
W internecie zdecydowanie najpopularniejszym źródłem informacji o telefonii komórkowej są strony konkretnych sieci czy operatorów.

Prawie 90 proc. internetowych liderów opinii w zakresie telefonii komórkowej widziało w sieci reklamę przynajmniej jednej takiej oferty. Najpopularniejszymi e-reklamami telekomów są reklamy Orange i Play. Prawie co drugi respondent kojarzy przekazy marketingowe Ery, Plusa i Heyah.
Badanie zostało przeprowadzone przez PBI na zlecenie IAB Polska od 28 listopada do 3 grudnia ub.r. metodą CAWI na grupie 1000 osób, które decydowały lub współdecydowały o zakupie oferty telefonii i/lub płatnej telewizji oraz mają telefon komórkowy albo planują jego kupno. Respondentów rekrutowano spośród panelu badawczego GfK Polonia. Strukturę grupy, według płci, wieku i wykształcenia, oparto na danych o osobach decydujących o wyborze operatora telefonu komórkowego z badania TGI Index firmy Millward Brown SMG/KRC za okres kwiecień – wrzesień 2010 roku. Grupa ta stanowi 37,4% całej próby badania TGI, co w przeliczeniu na populację Polaków w wieku 15+ daje 11,27 miliona osób. maksymalny błąd pomiaru wynosi +/-3,1 proc.











